دلیل جهش ۸۲ هزار واحدی امروز شاخص بورس چیست؟

کارشناس بورس گفت: امروز روند صعودی بازار سرمایه ادامه داشت به طوری که شاخص کل بورس بیش از ۸۲ هزار واحد افزایش یافت.

دلیل جهش ۸۰ هزار واحدی امروز بورس چیست؟علی عباسی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت اصلی رشد ۸٢ هزار واحدی شاخص بورس طی امروز اظهار کرد: هجوم نقدینگی به بازار سرمایه یکی از علت های اصلی افزایش شاخص کل بورس است و این امر باعث شده  تا سهامداران در این مدت کوتاه سود خوبی را بدست آورند.

روند پذیرش شرکت های بورسی در بورس سرعت گرفت

او با اشاره به تمایل عموم افراد جامعه برای ورود به بازار سرمایه بیان کرد: این امر سبب شد تا شرکت های بیشتری سهامشان را در بورس عرضه کنند و روند پذیرش این شرکت ها در بورس  با توجه به افزایش سرمایه گذاران سرعت بخشیده شود.

عباسی تصریح کرد: اگر سهام عدالت توسط بانک ها یا خود افراد در بورس فروخته شود قطع به یقین روی شاخص کل  تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اما در کنار این مسائل با نزدیک شدن به زمان برگزاری مجامع به واسطه نرخ رشد دلار، شرکت ها به سود مالی خوبی دست پیدا کردند و در ادامه می توان به این مسئله اشاره کرد که برخی از شرکت های دیگر از محل نرخ تسعیر ارز (تبدیل واحد پولی ریال به دلار) رشد کرده اند‌.


بیشتر بخوانید


او  افزود: صورت های مالی بانک ها عملا منفی است اگر هم وضع خوبی دارند و سود می دهند به دلیل فروش دارایی هایشان است به علت آنکه بانک مرکزی دستور داده است که بانک ها باید دارایی های مازاد خود را به فروش برسانند.

این کارشناس بورس در پایان تاکید کرد: مردم باید عاقلانه تر گام در مسیر خرید سهام بگذارند به علت آنکه ممکن است ناگهان بازارسرمایه مسیر برعکسی را طی کند و دلیل این موضوع را می توان عطش بازار برای اصلاح ذکر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۱۴ ۱۷ تير ۱۳۹۹
عالی جهش کرده// قبول دارید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
مردم لطفا بورس رو ول نکنین. بورس مثل دلار و مسکن و طلا بی وفا نیست و اگه سهام داری کنین پول های به روز (تورم) بهتون میده اونم وقتی که گیر پول موندین و خبری از کمک کسی نیست، بورس میاد سراغتون.
این حباب بورس حباب بورس فتنه همین دلالاست که جلوی ورود شمارو به بورس بگیرن و دوباره خودشون بشن سلطان سکه و طلا و دلار و مسکن.
پارسال هم گفتم جز عده ای اندک کسی گوش نکرد الان اونایی که با چندرغاز سهم خریده بودن میلیونر و میلیاردر شدن و برای تشکر بهم یه مقدار از سودشون رو دادن.
حالا دوباره گفتم باز سال دیگه سلامتون میکنم ببینم لنگ پولید یا دلار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
والا همه چیز این بورس مشکوکه‌.. وقتی سهام شرکتی بالا میره یعنی داره بزرگ و قوی میشه و اشتغال زایی میکنه..ولی یک شرکت اسم ببرید که اینجوری شده باشه..اکثر شرکت ها عملا ورشکسته شدن یا با حداقل ظرفیت دارند کار می‌کنند.. دلیل این همه سود دهی بورس واقعا غیر منطقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
چرا معاملات امروز شستا پذیرفته نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
قطعا هر صعودی در بازار های مالی نیازمند یک اصلاح است. نهاد های زیربط باید کمک کنند تا اصلاح قیمتی در شاخص بطور معقول ایجاد شود و رشد شاخص بورس از روند پایدار اما معقول و با قاعده ای پیروی کند. اینکه مردم را بی ضابطه به سمت بورس بکشانیم و کوچکترین توجهی به نیازهای ذاتی بازار ( نیاز به اصلاح و پیروی از اصول تکنیکال) نداشته باشیم، ناگهان باعث فروپاشی بازار و ایجاد نارضایتی های زیادی خواهد شد! ولی متاسفانه کسی به این مساله فکر نکرده و مسوولان صرفا اهداف کوتاه مدت را دنبال می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی شقاقی
۱۹:۴۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام لطفا در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان وهمترازی حقوق با شاغلین را پیگیری کنید بخدا زندگی بازنشسگان این روزها بسیار سخت است وفاصله حقوق با شاغلین به بیش از نصف یعنی تا شصت در صد هم رسیده خصوصا بازنشستگان فرهنگی و..که بدلیل بیماری کمتر از سی سال خدمت دارند یعنی مثلا 26یا27روز حقوق میگیرند در چهر سال گذشته هم همسازی به این گروه اصلا تعلق نگرفت وریالی بحقوق ایشان افزوده نشده است بخدا این گروه هم برای این کشور تا جایی که سالم بودند خدمت کرده وسلامتیشان در راه خدمت ودر حین کار به خطر افتاده واز کار افتاده ونهایتا سه چهار سالی زودتر بازنشست شده اند اونم با نظر کمسیونهای پزشکی !حالا چرا باید همسان سازی به اینهتعلق نگیرد که امیدوواریمدردر پایان دولت دوازدهم به اسن گروه فرهیخته توجه ویژه شود وهمسان سازی اجرا شود هرچه سریعتر .خواهشا از دکتر نوبخت ومدیران صندوق بازنشستگی کشوری ولشگری پیگیر این مشکل باشید .
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
پای مصلحت که به میان بیاید همه چیز خوب جلوه میکند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خواهشا پیگیربرگشت پول صندوق دارایکم بشوید الان دوماهه پول اضافیی که برای خرید صندوق دارایکم پرداخت کردم هنوز برنگشته به حسابم لطفا پیگیری کنید تا به یه جوابی برسیم این پوله که توحساب شماست حرامست حرام ،لطفا پیگیری کنید چرا مایی که به اشتباه وبدلیل قصور کارگزاری مفید مجبور شدیم ازدوجا خرید کنیم هنوز اضافه پول برگشتی بحسابمون نیومده
آخرین اخبار