فرماندار نیویورک: رئیس جمهور آمریکا «همدست» کرونا نباشد

فرماندار نیویورک در نشست مطبوعاتی خود از اقدامات ترامپ در مقابله با ویروس کرونا بار دیگر انتقاد کرد و از رئیس جمهور آمریکا خواست تا با این ویروس «همدستی» نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آندریو کومو، فرماندار نیویورک روز دوشنبه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خواست که «همدست» ویروس کرونا نباشد. او ترامپ را به بازگشایی اقتصادی زودتر از موعد متهم و تاکید کرد که این اقدام باعث شده تا ویروس کرونا مجددا در ایالت های آمریکا با سرعت زیادی شیوع پیدا کند.

روز دوشنبه تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۱۳۰ هزار نفر فراتر رفت.

کومو طی نشست خبری روز دوشنبه گفت: «آقای رئیس جمهور، همدست کرونا نباشید. به مردم آمریکا بگویید که ویروس کرونا وجود دارد».

فرماندار نیویورک در ادامه افزود: «این مشکل بزرگی است و ادامه هم خواهد داشت، مگر این‌که ما آن را بپذیریم و هر یک از ما متعهد به انجام وظیفه خود باشیم».

کومو گفت که ترامپ با دست کم گرفتن خطر ویروس کرونا موجب شیوع سریع آن در آمریکا می‌شود.

او همچنین اظهارات ترامپ مبنی بر این که افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به دلیل افزایش تعداد تست ها بوده را نادرست خواند.

کومو  در ادامه تاکید کرد: «تاکنون هیچ یک از مسائلی که ترامپ در خصوص ویروس کرونا به آن ها اشاره کرده، درست نبوده است».

او گفت که کرونا در ۳۸ ایالت همچنان نگران کننده است و این به خاطر اطمینان برخی به گفته های ترامپ است.

کومو گفت: بستری شدن بیماران کرونایی در نیویورک به ۸۱۷ نفر کاهش یافته است که کمترین میزان از تاریخ ۱۸ مارس تاکنون است».

فرماندار نیویورک نهایتا این را هم گفت که کاهش مبتلایان به ویروس کرونا در نیویورک صرفا تابعی از اقداماتی است که تاکنون آن را  انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار