مهار آتش سوزی در تنگ تکاب بهبهان

آتش سوزی در منطقه تنگ تکاب، کوه‌های مشرف به خائیز و سد مارون بهبهان مهار شد.

ابوالفضل آغاجری دوستدار محیط زیست در بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آتش سوزی در منطقه تنگ تکاب، کوه‌های مشرف به خائیز و سد مارون بهبهان رخ داد که با تلاش نیروهای حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری، آتش نشانی و مردم بومی مهار شد.

او بیان داشت: سخت گذر بودن مسیر عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده بود همچنین این حادثه با استان کهگلویه و بویراحمد مشترک است که تاکنون حرق در این استان مهار نشد.

آغاجری در خصوص وسعت این آتش سوزی افزود: آتش سوزی در ۳ نقطه بزرگ بود که گرمی هوا نیز زمان مهار آن را طولانی‌تر کرد.

نادر ابوعلی سرپرست هیئت کوهنوردی بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با وقوع آتش سوزی در خائیز ما ۸۰ کوهنورد را برای اطفای حریق  و اعزام به منطقه مجهز کردیم که سریع در محل حادثه حاضر شدند و با آتشکوب شورع به خاموش کردن این آتش نمودند.

او ادامه داد: ارتفاعات خائیز از سمت تنگ تکاب مشرف به دریاچه مارون تا نزدیکی قلعه سیسه زار مرتفع‌ترین رشته کوه دچار آتش سوزی بود که برخی از کوهنوردان با قایق از پشت دریاچه مارون آمدند و به اطفا پرداختند که با توجه به خستگی و گرمای هوا کشت کاران یکی از نیرو‌های منابع طبیعی گرما زده شد.

ابوعلی بیان داشت: ما گروه سنگنوردی را برای انتقال این فرد ۵۰ ساله فراخواندیم که با کمک آن‌ها از کوه پایین آمده و با اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت:  باکمک ستاد بحران استان و اداره حفاظت محیط زیست بهبهان و استان کهگلویه و بویراحمد حادثه آتش سوزی تنگ تکاب مهار شد و کارشناسان در حال بررسی علت این حریق هستند.

او تصریح کرد: برای ارزیابی میزان خسارت منتظر اعلام نتیجه از سوی کارشناسان هستیم.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.