اکیپ‌های ناظر برداشت غلات و کلزا تشکیل شدند

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری نظارت بر برداشت محصولات و خرید گندم و کلزا به صورت تمام وقت و حتی در روز‌های تعطیل صورت می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   ابراهیم دارایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری نظارت بر برداشت محصولات و خرید گندم و کلزا توسط کارشناسان مجرب این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهگانه تابعه به صورت تمام وقت و حتی در روز‌های تعطیل صورت می‌گیرد.

او گفت: استفاده از بذر‌های اصلاح شده و مقاوم به شرایط نامساعد، تقویت مشارکت کشاورزان پیشرو در تولید، انتقال یافته‌های تحقیقاتی به مزارع، تشکیل گروه‌های نظارتی و افزایش نظارت از مهمترین برنامه‌های اجرا شده برای ارتقای کمی و کیفی گندم تولیدی در شهرستان کرمانشاه بوده است.

 دارایی افزود: در راستای نظام نوین ترویج و با هماهنگی اداره تولیدات گیاهی شهرستان ۱۵ اکیپ ناظر برداشت غلات و کلزا از شروع برداشت در اراضی این شهرستان مشغول به کار شده اند و به منظور حمایت از تولید کنندگان و حفظ و صیانت از تولید ملی، کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه و ستاد مدیریت در قالب اکیپ‌های ناظر برداشت در مزارع شهرستان حضور پیدا کرده و بر عملیات برداشت بصورت تمام وقت از نزدیک نظارت داشته و نکات فنی را در خصوص کنترل ریزش محصول به کمباین داران و بهره برداران ارائه می‌کنند و برای کمباین‌های بازدید شده کارت معاینه فنی صادر می‌شود.

دارایی ادامه داد: همچنین ۱۵ مرکز خرید در شهرستان کرمانشاه، گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری می‌کنند که تمهیدات لازم برای تحویل آسان و به موقع گندم کشاورزان در این مراکز فراهم شده است.

او در پایان با بیان اینکه برای پایداری تولید محصول گندم، ناگزیر به کشت کلزا هستیم و به همین دلیل باید نهایت همکاری در خرید کلزا معطوف شود، گفت: تاکنون بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا در شهرستان کرمانشاه برداشت شده که میزان کلزای تحویلی حدود ۱۲۳۶ تن بوده است و در این زمینه ۴ مرکز خرید کلزا در شهرستان فعال است.
انتهای پیام/ز

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار