جذب ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در شهرستان خوسف

فرماندار خوسف گفت: پارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در این شهرستان جذب شده است که از نظر میزان تسهیلات دریافت شده در استان پیشتاز بوده‌ایم.

شفیعی فرماندار خوسف  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: حمایت از اشتغال موجود و توانمندسازی جامعه روستایی باید به عنوان یکی از اولویت‌های مهم دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: از محل کارگروه ملی اشتغالزایی، سه طرح با میزان ۵۹۳ میلیارد ریال در کارگروه‌های استانی و شهرستانی حدود هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده است.

فرماندار خوسف بیان کرد: بیشترین دریافت تسهیلات اشتغالزایی، ایجاد کارخانه‌های فرآوری، محصولات کشاورزی و دامی، توجه ویژه به منابع طبیعی شهرستان بوده است.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند گفت: باتوجه به ظرفیت‌های شهرستان در بخش‌های کشاورزی و روستایی بیشترین میزان اشتغال زایی روستایی در شهرستان خوسف جذب شده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: طی سال‌های گذشته مجتمع‌های دامداری در برخی نقاط در نظر گرفته شده که با توجه به اینکه اخذ مجوز‌ها روند ساده‌تر دارد می‌توان با راه‌اندازی آن‌ها در امر توسعه دامداری و ایجاد اشتغال در برخی نقاط گام برداشت.

شفیعی با اشاره به اینکه   لزوم جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی بسیار اهمیت دارد گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در استان در خوسف جذب شده که می‌توان به کارخانه چدن کویر خاوران، فولاد و نورد، نیروگاه خورشیدی، بتن آماده اشاره کرد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار