معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

پیچ و خم‌های اداری برای فعالیت شرکت های دانش بنیان حذف شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تمامی زیرساخت‌ها برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان قزوین فراهم شده است و باید با حذف پیچ و خم‌های اداری به کمک آن‌ها رفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شرکت‌های دانش بنیان در این روز‌های کرونایی، شبانه روز پای کار آمدند که نمونه آن ساخت کیت‌های تشخیص کرونا، دستگاه تنفس مصنوعی ونتیلاتور و ماسک است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: برخی از این محصولات به مرحله صادرات هم رسیده است.

وی اضافه کرد: وظیفه این معاونت سرمایه گذاری بر روی دانشگاه هاست و اگر دانشگاهی همکاری نکند از چرخه خارج می‌شود.

ستاری افزود: استان قزوین یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره آخرین وضعیت پروژه چشمه نور گفت: حدود ۱۰۰ میلیون یورو هزینه راه اندازی این طرح است و در صورت راه اندازی آن، عواید بسیاری نصیب کشور خواهد شد.

وی افزود: عزم مسئولان کشور بر راه اندازی هر چه سریعتر این طرح است و با تلاش‌های مسئولان دولتی تا ۵ سال آینده با تکیه بر توان دانش داخلی به بهره برداری می‌رسد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از ساخت تمام تجهیزات چشمه نور با تکیه بر توان دانشمندان داخلی خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح بسیاری از کشور‌های منطقه از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر رصدخانه کاشان با تلسکوپ ۴ متری اولین طرح علمی کشور محسوب می‌شود که با تجهیزات کاملا ایرانی تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده، ولی فقیه در استان با قدردانی از پیگیری‌های مستمر معاون علمی و فناوری رییس جمهور برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور گفت: هر روز با پیگیری اخبار فناوری در کشور با رویداد‌های جدیدی روبه رو می‌شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: در استان قزوین فرصت‌ها و منابع متعدد برای رشد شرکت‌های فناوری و دانش بنیان وجود دارد.

وی افزود: طرح چشمه نور فرصت مهمی برای توسعه استان قزوین محسوب می‌شود و تکمیل این طرح باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

امام جمعه قزوین گفت: هر کسی ظرفیت دریافت نور الهی را داشته باشد، خداوند نیز او را راهنمایی و هدایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.