نماینده آمریکا در امور کره شمالی وارد سئول شد

نماینده آمریکا در امور کره شمالی امروز سه شنبه وارد کره جنوبی شد تا اقدامات مورد نیاز برای از سرگیری مذاکرات در خصوص غیرهسته‌ای سازی شبه جزیره کره را اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، استفن بیگون، نماینده آمریکا در امور کره شمالی امروز سه شنبه وارد کره جنوبی شد تا مذاکرات در خصوص غیرهسته‌ای سازی کره شمالی از سر گرفته شود. این در حالی است که کره شمالی به تازگی اعلام کرده است تمایلی به از سرگیری مذاکرات با آمریکا را ندارد.

هواپیمای بیگون لحظاتی قبل در پایگاه هوایی اُسان در جنوب سئول که متعلق به نیرو‌های آمریکایی است، فرود آمد. گفته می‌شود الکس وونگ، معاون بیگون، او را در این سفر همراهی می‌کند.

بیگون و هیئت همراهش پیش از آغاز سفر تحت آزمایش کووید-۱۹ قرار گرفتند و همین امر موجب تاخیر در عزیمت آن‌ها و لغو میهمانی شام هری هریس، سفیر آمریکا در کره جنوبی شد.

بیگون در این سفر سه روزه قرار است با لی دو هو، نماینده هسته‌ای کره جنوبی، کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی و چو سی یانگ، معاون وزیر خارجه کره جنوبی دیدار کند. دیدار با سو هون، مشاور جدید امنیت ملی کره جنوبی نیز از دیگر برنامه‌های بیگون است.

بیگون در حالی برای دیدار سه روزه وارد سئول شده است که پیش از این رئیس جمهور کره جنوبی خواستار از سرگیری مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ پیش از انتخابات آمریکا شده بود. رئیس جمهور کره جنوبی هفته گذشته گفته بود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر با هم مذاکره کنند. او همچنین از تلاش‌های سئول برای از سرگیری این مذاکرات خبر داده بود.

کره شمالی بار‌ها گفته است که تا زمانی که آمریکا "سیاست‌های خصمانه" خود، از جمله تحریم‌های سخت را رها نکند، به میز مذاکرات باز نخواهد گشت و وعده داده است که بدون امتیازات مهم، فرصت عکس دیگری را قبل از انتخابات به ترامپ نمی‌دهد.

ترامپ و کیم برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند و امید‌ها برای توافق و لغو برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی افزایش یافت.

اما دومین نشست آن‌ها، در اوایل سال ۲۰۱۹ در ویتنام، با شکست همراه بود. ترامپ و کیم در ژوئن ۲۰۱۹ مجدداً در منطقه غیرنظامی بین دو کره با هم ملاقات و توافق کردند که مذاکرات را دوباره آغاز کنند، اما مذاکرات در سطح بالای بین دو طرف در سوئد در ماه اکتبر قطع شد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بیگون پس از کره جنوبی قرار است به توکیو، پایتخت ژاپن نیز سفر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار