ساماندهی ورودی‌های شهر اهر/ اصلاح وضعیت آسفالت بزرگراه اهر- تبریز

شهردار اهر از ساماندهی ورودی‌های شهر اهر خبر داد و گفت: این پروژه با کمک اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد سرقینی شهردار اهر عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر اهر در تشریح اجرای پروژه‌های مشترک تعریض ورودی‌های شهر اهر با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: اخیراً در سفر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان که در فرمانداری اهر با حضور نماینده اهر و هریس و فرماندار جلسه‌ای ترتیب یافت و از ورودی‌های شهر با هدف ساماندهی بازدید‌هایی صورت گرفت.

او افزود: در این جلسه قرار شد تا شهرداری اهر ورودی شهر از سمت کلیبر تا مقابل پمپ بنزین را تعریض و زیرسازی کند و آسفالت‌ریزی آن را نیز اداره راهداری بر عهده گیرد و احداث میدان در ورودی از سمت کلیبر را شهرداری اهر انجام می‌دهد.

شهردار اهر ادامه داد: همچنین مقرر شد تا اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر در رابطه با احداث میدان ورودی اهر از سمت تبریز مقابل دانشگاه آزاد واحد اهر به شهرداری اهر طرحی ارائه دهد تا بر اساس آن طرح که می‌بایست متناسب با تقاطع غیرهمسطح باشد را شهرداری اجرا کند.

سرقینی از احداث تقاطع غیرهمسطح در سه‌راهی کقالق در کمربندی مشگین‌شهر با مشارکت نماینده اهر و هریس، شهرداری و اداره راهداری اهر خبر داد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده، شهرداری اهر مجری احداث تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی کقالق در کمربندی جنوبی خواهد بود و نماینده اهر و هریس در تأمین اعتبار این پروژه مشارکت می‌کند.

او اضافه کرد: بر اساس پیشنهاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار شد تا تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص اجرای پروژه‌های مشترک انعقاد و با تصویب شورای شهر و تأیید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، پروژه‌ها به اجرا درآید.

شهردار اهر با اشاره به تعریض ورودی اهر از سمت ورزقان خاطرنشان کرد: ورودی اهر از سمت ورزقان تا مقابل زندان جدید اهر تعریض و آسفالت‌ریزی می‌شود.

پروژه‌های ساماندهی ورودی‌های شهر اهر بر اساس اولویت‌بندی اجرایی شود

قاسم قمری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر نیز در این جلسه با اشاره به این‌که اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر اعتبارات دولتی آن‌چنانی ندارد، اظهار داشت: به عنوان مثال پروژه تقاطع غیرهمسطح در مقابل دانشگاه آزاد واحد اهر را با منابع داخلی محدود آغاز کردیم، چون معتقد بودیم اگر این پروژه امروز اجرایی نشود از نظر اعتبارات برای فردا تضمینی وجود ندارد.

او افزود: مصالح ساختمانی و نیاز‌های اولیه تقاطع غیرهمسطح در مقابل دانشگاه آزاد واحد اهر را با سختی تأمین کردیم و امیدواریم بتوانیم با این شرایط وخیم مالی بتوانیم تا شهریورماه بخش عمده‌ای از زیرگذر ورودی شهر را به اتمام برسانیم و راه فرعی که به خاطر احداث تقاطع غیرهمسطح به داخل شهر تعیین کرده‌ایم را نیز به زودی آسفالت‌ریزی می‌کنیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم تا پروژه‌های مشترک ساماندهی ورودی‌های شهر اهر را اولویت‌بندی کنیم و ببینیم کدام یک بیشتر اولویت دارد سپس ابتدا آن ورودی را ساماندهی کنیم.

روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از بزرگراه اهر- تبریز اصلاح می‌شود

قمری با بیان این‌که تنها سه‌راهی کقالق در سامانه راهداری از نظر بروز حوادث رانندگی به عنوان نقطه حادثه‌خیز شناخته می‌شود، گفت: هر تصمیمی که برای احداث تقاطع غیرهمسطح برای سه‌راهی کقالق در کمربندی جنوبی گرفته شود ما قبول می‌کنیم.

او از اصلاح روکش آسفالت بزرگراه اهر- تبریز در حوزه اهر تا گویجه‌بئل خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال روکش آسفالت بزرگراه اهر-تبریز به طول ۱۵ کیلومتر تا گردنه‌ی گویجه‌بئل از باند رفت به سمت تبریز اصلاح و آسفالت‌ریزی می‌شود.

 

گورستان‌های متروکه اهر ساماندهی می‌شود

صمد علی‌اکبرزاده اهری  نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اهر نیز در این جلسه با اشاره به پیگیری ساماندهی گورستان‌های متروکه شهر اهر اظهار داشت: در سفر اخیر مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به شهرستان اهر، توافق شد تا گورستان متروکه حاج باقر با همکاری شهرداری و اوقاف و دادستانی زمین این گورستان در قالب تغییر کاربری به مسکونی و پارک فضای سبز ساماندهی شود.

او افزود: گورستان نادرقوجا واقع در خیابان بهار قدیم و تقاطع کوچه نعمتی نیز تعیین تکلیف شود و شهرداری اهر نیز نسبت به آسفالت‌ریزی خیابان نادرقوجا اقدام نماید.

علی‌اکبرزاده نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به انتخاب هیأت امنا برای مدیریت گورستان‌های حاج معین و چلب‌وردی از سوی اوقاف گفت: حصارکشی برای گورستان‌های حاج معین و چلب‌وردی با همکاری هیأت امنای آن‌ها از دیگر موارد مطرح شده است.

او  ادامه داد: همچنین مقرر شد تا حصار‌های فلزی بر روی مزار اموات در گورستان‌های اهر جمع‌آوری شود.

او با اشاره به اجرای پروژه‌های مشترک ساماندهی ورودی‌های شهر اهر با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: در احداث تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی کقالق، ابتدا برآورد هزینه کنیم و سپس پروژه را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار