۷ هزار خانوار از خدمات بهزیستی شهرستان نیکشهر بهره می برند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیکشهر گفت: ۷ هزار خانوار و ۱۳۰ دانشجو از خدمات تحت پوشش خدمات بهزیستی این شهرستان بهره مند هستند.

ابابکر دانش رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:در حال حاضر ۳۸۰۰ خانوار در کل شهرستان نیکشهر که دارای سرپرست معلول، از کار افتاده، فوت و مطلقه، زندانی سرپرست، بیماران صعب العلاج، ایتام و خانواده‌های آسیب دیده و در معرض آسیب هستند خدمات مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند

او افزود: علاوه بر خانوار‌هایی که به صورت ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند، تعداد ۳۲۰۰ خانوار از گروه‌های هدف بهزیستی، از خدمات غیر مستقیم بهزیستی شهرستان نیکشهر بهره می‌برند.

دانش اظهار داشت: براساس تفاهم نامه همکاری اداره بهزیستی شهرستان و بنیاد مسکن نیکشهر، عملیات احداث ۵۰ واحد مسکونی برای خانوار‌های دارای دو معلول به بالا آغاز شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیکشهر بیان کرد: این واحد‌های مسکونی با متراژ ۶۲ متر مربع که از وام ۷۸ میلیونی آن ۴۰ میلیون به صورت تسهیلات بانکی و معرفی به بانک عامل و ۳۸ میلیون آن کمک بلاعوض است، ساخته خواهد شد.

او گفت: عملیات ساخت ۱۷ واحد مسکونی نیز در سال ۹۸ با ۵۴ متر مربع زیر بنا با ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض آغاز شده است.

ابابکر دانش رئیس بهزیستی شهرستان نیکشهر در تشریح دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان بهزیستی شهرستان گفت: حمایت از دانشجویان خانوار‌های تحت حمایت بهزیستی از دیگر خدماتی است که در نیکشهر به مدد جویان ارائه می‌شود.

او افزود: در نیکشهر ۱۳۰ نفر از دانشجویان تحت پوشش، توسط اداره بهزیستی این شهرستان مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

دانش گفت: دانشجویان تحت پوشش بهزیستی که در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند حمایت ۱۰۰ درصدی بابت پرداخت شهریه می‌شوند، در دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام نور نیز بهزیستی ۶۰ درصد شهریه را متقبل شده است.

او  بیان کرد: پرداخت هزینه‌های تشویقی تا سقف ۵۰۰ هزار تومان برای دانشجویان دانشگاه‌های روزانه، از دیگر برنامه‌های بهزیستی برای کمک به تحصیل مددجویان است.

ابابکر دانش رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیکشهر در پایان اظهار داشت که با توجه به آمار بالای خانوار‌های تحت حمایت بهزیستی شهرستان نیکشهر در بخش‌های مرکزی، بنت، لاشار و آهوران، همکاران ما بی وقفه در تلاش هستند تا بهترین خدمات را با پایبندی به اصل تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی به مدد جویان ارائه دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
فقر پروری
بجاش تو همون نیکشهر قطب تولید انبه درجه یک راه بندازید
صادرات انبه ترشی انبه و مشتقات این میوه میتونه اون منطقه رو از نظر اقتصادی متحول کنه
هندوستان ایران نیاز به مدیریت داره
کسی هست اینا رو کشف کنه؟
آخرین اخبار