سازمان جهانی بهداشت گروهی تحقیقاتی به چین فرستاد

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت از اعزام گروهی تحقیقاتی به چین برای تحقیق درباره منشاء شیوع ویروس کرونا با همکاری دانشمندان چینی، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک گروه از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت با هدف بررسی منشاء شیوع ویروس کرونا امروز عازم چین شدند.

«مارگارت هریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت امروز اعلام کرد دو کارشناس، یک متخصصِ جانورشناسی و یک اپیدمی‌شناس (همه‌گیر شناس) از سوی این سازمان به چین اعزام شده‌اند تا با همکاری دانشمندان چینی درباره منشاء شیوع ویروس کرونا تحقیقاتی انجام دهند.

هریس این تحقیقات را مستقل دانسته و افزود: «آن‌ها عازم شده‌ و داخل هواپیما هستند. این گروه بسیار ماهر بوده و این موضوع را بررسی خواهند کرد. من اعلام می‌کنم هیچ پنهان‌کاری در آنجا در کار نخواهد بود»

«تدروس آدهانوم گبریسوس» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز روز گذشته با بیان آنکه این سازمان و دولت‌های مختلف کمیته‌ای برای بررسی روش مدیریت شیوع کرونا تشکیل خواهند داد افزود: «شیوع بالای این همه‌گیری جهانی تمام مردم جهان را تحت‌تأثیر قرار داده است و قطعا نیازمند بررسی صادقانه و متناسب با این ابعاد است.»

«ژائو لیجان»، سخنگوی وزارت خارجه چین، با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور این کشور از حمایت پکن از انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص منشأ ویروس کرونا و روش‌های انتقال آن سخن گفت.


بیشتر بخوانید


اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، چین را منشاء شیوع ویروس کرونا دانسته بارها این ویروس را «ویروس چینی» خوانده است. او به‌دلیل ادعای خود بر حمایت سازمان جهانی بهداشت از چین هفته گذشته خروج کشورش از این سازمان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اردل
۰۹:۴۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
لعنت برچین کمونیست ضد خدا...
آخرین اخبار