آلمان سفیر چین را در ارتباط با هنگ‌کنگ فراخواند

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که سفیر چین را در برلین برای گفت‌وگو درباره هنگ‌کنگ فراخوانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آلمان امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر چین را در برلین دعوت کرده تا با وی درباره تحولات هنگ‌کنگ گفت‌وگو کند.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان آمده است که «میگوئل برگر»، دستیار وزیر خارجه این کشور امروز جمعه با «وو کِن»، سفیر چین در برلین دیدار کرده است.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: دولت فدرال آلمان به همراه شرکای اروپایی خود بار‌ها نگرانی خود را در این باره بیان کردده است مبنی بر این که قانون امنیت ملی چن خودمختاری هنگ‌کنگ و استقلال و حاکمیت قانون در این منطقه را تضعیف می‌کند.

پارلمان چین قانون امنیت ملی در هنگ‌کنگ را تصویب کرد. براساس این قانون و به گفته مقامات چینی، دخالت‌های خارجی در شعله ور شدن اعتراضات در هنگ‌کنگ از بین می‌رود.


بیشتر بخوانید


کشور‌های غربی، از جمله آمریکا مخالفت خود را با این قانون ابراز و چین را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده‌اند. به گفته آمریکایی‌ها قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ، استقلال این منطقه را از بین می‌برد.

پکن تاکید دارد هدف این قانون مقابله با خرابکاری‌ها، تروریسم، جدایی طلبی و تبانی با قدرت‌های خارجی است.

وزارت خارجه چین از کشور‌ها خواسته است تا به قانون امنیتی در هنگ‌کنگ احترام بگذارند و به مداخلات در امور داخلی چین پایان دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه تاکید کرد پکن اجازه دخالت خارجی در امور داخلی خود را نخواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار