فیلمی از جشنواره اسب در اوج کرونا!

در روز‌هایی که بیشتر شهر‌ها و مناطق مازندران در معرض تهدید کرونا است، جشنواره اسب رینه آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در حالیکه همه فعالیت‌های ورزشی در شهر‌های مازندران از اواسط هفته گذشته به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمده است، جشنواره اسب رینه در لاریجان آمل با حضور چند صد نفری تماشگران برگزار شد.

در حالیکه در فضای مجازی از این اتفاق به عنوان فاجعه کرونایی هفته یاد می‌شود،کولاییان رییس هیات سوارکارى مازندران می‌گوید: جشنواره اسب رینه بدون اطلاع این هیات برگزار شده بود.

او افزود: بر اساس تصمیم‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا و دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان برگزاری هرگونه مسابقه و جشنواره اى در این شهرستان ممنوع است و هیات سوارکاری نیز مجوز برگزاری هیچ مسابقه‌ای را هم صادر نکرده است.

کولاییان با بیان اینکه برگزارى جشنواره ورزشى اسب در رینه آمل بدون هماهنگى هیات سوارکارى استان انجام پذیرفت، گفت: برگزار کنندگان این جشنواره، هیات سوارکاری استان را مطلع نکردند شاید، چون می‌دانستند حتما مخالفت می‌شود.


بیشتر بخوانید


مجوز نداشتند، شهردار جوایز را اهدا کرد

یونس حیدری بخشدار لاریجان آمل  با بیان اینکه هیچ مجوزی برای برگزاری جشنواره اسب رینه صادر نشده بود، گفت: این جشنواره بدون هماهنگی با فرمانداری و بخشداری دیروز جمعه ۲۰ تیر ماه در رینه لاریجان برگزار شد.

او افزود: بنر برگزاری این جشنواره را دیده بودم و به مسئولان برگزاری آن نیز اطلاع دادم با توجه به شیوع کرونا، برگزاری این جشنواره غیر قانونی است.

حیدری گفت: پیش از برگزاری این جشنواره از فرمانداری آمل نیز با بنده تماس گرفته و اعلام کرده بودند که بر اساس شواهد، قرار است جشنواره اسب در رینه برگزار شود به همین دلیل موضوع را پیگیری و غیر قانونی بودن این جشنواره را به برگزار کنندکان آن ابلاغ کنید.

او افزود: پیرو این ابلاغ فرمانداری، شخصا با رئیس شورای اسلامی رینه تماس تلفنی گرفتم و اطلاع دادم که با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا این جشنواره نباید برگزار شود.

بخشدار لاریجان ادامه داد: در لوح سپاسی که برای شرکت کنندگان این جشنواره صادر شده است، امضای شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و مسئول ورزش شهرداری رینه به چشم می‌خورد و جوایز نیز در روز برگزاری این جشنواره توسط شهردار رینه به شرکت کنندگان اهدا شد.

حیدری گفت: در اقدامی عجیب در پایان این جشنواره از شخصی به نام ع –ح  نیز بابت رفع موانع برگزاری این جشنواره تشکر شد.

بخشدار لاریجان ادامه داد: برگزار کنندگان این جشنواره قطعا مورد پیگیری قضایی قرار خواهند گرفت.

 

شهردار رینه:  ابلاغی در خصوص ممنوعیت برگزاری مراسم در فضای باز دریافت نکردم

محمد خسروی شهردار رینه گفت: هیچ ابلاغ یا نامه‌ای در خصوص ممنوعیت برگزاری مراسم در فضای باز به ما اعلام نشده است.

او افزود: تعدادی از جوانان که اسب‌های سوارکاری داشتند این جشنواره را برگزار و تلفنی از من درخواست کردند تا در مراسم شرکت کنم به همین دلیل حدود یک ساعت در مراسم حاضر شدم.

خسروی با تایید اینکه ۵ جایزه جشنواره اسب رینه را خودش به شرکت کنندگان اهدا کرد، گفت: هدایا از طرف برگزار کنندگان این جشنواره تهیه شده بود و شهرداری نقشی در تهیه این هدایا نداشت.

شهردار رینه گفت: با توجه به اینکه تبلغیات محیطی برگزاری جشنواره اسب در چندین نقطه شهر آمل نصب شده بود احساس کردم مجوز برگزاری این جشنواره از سوی ادارات مربوطه صادر شده است.

او با بیان اینکه مسئولان برگزاری این جشنواره نیز اعلام کردند مجوز دارند، ادامه داد: پذیرای این قضیه هستم که با توجه به شیوع کرونا این جشنواره نباید در این مقطع زمانی برگزار می‌شد.

خسروی گفت: در دعوت نامه جشنواره اسب رینه اعلام شده بود این جشنواره با حضور یکی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که این نیز یکی از دلایلی بود که احساس کردم این برنامه مجوز دارد.

 

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۱ تير ۱۳۹۹
باید برگزارکنندگان و شهردار که با شرکت خود به ان رسمیت داده اند محاکمه و مجازات شوند.