گزارشگر سازمان ملل مواضع خصمانه آمریکایی‌ها درباره ترور سردار سلیمانی را رد کرد

«اگنس کالامارد» در پیامی توییتری به مواضع روزهای اخیر مقامات آمریکایی علیه گزارش او درباره ترور سردار سلیمانی پاسخ داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «اگنس کالامارد» گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از روال قانونی، در پیامی توییتری به مواضع روزهای اخیر مقامات آمریکایی علیه گزارش او درباره ترور سردار سلیمانی پاسخ داد.

وی در توئیت خود نوشت: «حقوق بین‌الملل، بین‌المللی است؛ آمریکایی نیست. قانون بین‌المللی مبنای هشدارهای من در مورد استفاده تعریف نشده، کنترل نشده از هواپیماهای بدون سرنشین مسلح، ارزیابی من از حمله هواپیماهای بدون سرنشین [جنگی] به ژنرال سلیمانی ، درخواست من جهت اقداماتی برای جلوگیری از بروز بحران‌های بعدی است».

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته به گزارش ویژه سازمان ملل در مورد ترور سردار قاسم سلیمانی واکنش نشان داد و آن را «جعلی» خواند. پمپئو در یک پیام توئیتری مدعی شد: «ما گزارش جعلی گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد قتل‌های هدفمند از طریق هواپیما‌های بدون سرنشین مسلح در پرونده ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی را رد می‌کنیم. آمریکا نسبت به اساس قانون بین الملل در مورد حملات شفاف بوده و همواره برای محافظت از خود عمل خواهد کرد.»

پیش از این نیز سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با لحنی عصبانی به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل حمله کرده بود و جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به این گزارش بیان کرد که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شده است و پاسخگوی سازمان ملل نیست. وزارت دفاع آمریکا نیز با گزارش یادشده مخالفت کرده بود.

اگنس کالامارد، گزارشگر سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های خارج از روال قانونی، روز پنجشنبه در گزارش خود در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، ترور شهید قاسم سلیمانی را محکوم کرد و اقدام آمریکا را مغایر با موازین منشور سازمان ملل و غیر قابل توجیه دانست.

او گفت: کشور‌ها و طرف‌های غیردولتی از پهپاد در جهان استفاده می‌کنند و استاندار‌های مشخصی در این باره وجود ندارد. یک مقام بلندپایه ایران که یک کشور با حق حاکمیت است، هدف قرار گرفت.

نمایندگان کشور‌های افغانستان، کوبا، ونزوئلا، سوریه، استرالیا، عراق، لیبی، چین و روسیه نیز حمله تروریستی آمریکا به سردار سلیمانی را محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار