نخست وزیر لبنان: به شدت برای کاهش مشکلات شهروندان تلاش می کنیم

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان با بیان عدم استعفای دولت، از تلاش برای حل مشکلات مردم سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان امروز پس از دیدار با مفتی «عبداللطیف دریان» بر عدم استعفای دولت تأکید کرد و گفت ما با تلاش فراوان برای کاهش درد و رنج‌های شهروندان چه از طریق کمک‌های مالی که به خانواده‌های فقیرتر اختصاص دادیم و شمار استفاده کنندگان آن به ۱۴۰ خانوار می‌رسد و چه از ۱۲۰۰ میلیاردی که به بخش صنت و کشاورزی اختصاص یافته، تلاش می‌کنیم. به تازگی ما پیش نویس قانونی را در راستای پرداخت ۵۰۰ میلیارد به مدارس ارائه دادیم.

نخست وزیر لبنان در ادامه افزود: من با «دورتی شیا» سفیر آمریکا دیدار کردم و در خصوص برخی مواضع با همدیگر تبادل نظر کردیم؛ همچنانکه او آمادگی خود را برای کمک به لبنان ابراز کرد.

نخست وزیر لبنان در خصوص مذاکرات با صندوق بین المللی پول نیز گفت: ما مذاکرات با صندوق بین المللی در خصوص اصلاحات ساختاری مطلوب و نیز برنامه‌ای که باید بر سر آن توافق حاصل شود، را آغاز کردیم.
گفتنی است روز گذشته نیز خطیب جمعه بیروت در سخنانی گفته بود: «درد و رنج مردم لبنان در عرصه معیشتی به دلیل افزایش مداوم قیمت دلار، کالا‌های ضروری، مواد غذائی، افزایش نرخ برق و بحران سوخت افزایش یافته و چنانچه بیمارستان‌ها اعلام کنند دیگر ظرفیت پذیرش بیماران را ندارند، این بحران به بخش سلامت آن‌ها نیز کشیده می‌شود.»

خطیب جمعه بیروت تاکید کرده بود که دولت لبنان باید در اتخاذ تصمیمات ضامن خروج کشور از این بحران‌ها تسریع کند؛ به ویژه آنکه تهدید این بحران‌ها اوضاع معیشتی، ثبات داخلی و سلامت مردم را فرا گرفته و موجب یأس و ناامیدی شده است.

وی ادامه داد: «باید از کمک تمام کشور‌ها برای برون‌رفت از بحران بدون آنکه مورد باج‌خواهی امنیتی و حاکمیتی قرار گیرد و استقلال آن خدشه دار شود، استفاده کرد و مهمتر از همه اینکه با پیش روی به سمت اقتصاد تولید محور بر خود تکیه کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار