پرداخت مطالبات گندم‌کاران و کلزاکاران کرمانشاهی

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : ۴۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران و ۱۰ درصد مطالبات کلزاکاران استان تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : برداشت چغندر قند به میزان ۱۹ هزار و ۷۰۰ تن به اتمام رسید و به ۲ کارخانه قند کرمانشاه تحویل شد.

او گفت : درصدد تأمین بذر چغندرقند برای کشت پاییزه از سوی اتحادیه مرکزی تعاون روستایی با هدف کشت در سطح یک‌هزار هکتار در نقاط گرمسیری هستیم.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه افزود: پارسال ۵۰۰ هکتار چغندر قند پاییزه در استان کرمانشاه کشت شد که با توجه به استقبال کشاورزان امسال این میزان به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

صفایی گفت: تاکنون چغندرقند در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و قصرشیرین کشت شده و در برنامه جدید در شهرستان گیلان‌غرب نیز کشت خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: ۲ هزار و ۱۰۰ تن جو به‌صورت توافقی از کشاورزان روانسری خریداری شده است.

او از خرید ۴ هزار و ۵۰۰ تن کلزا و ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه توسط تعاون روستایی استان خبر داد و ادامه داد: تاکنون ۴۰ درصد مطالبات گندم‌کاران و ۱۰ درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: پیش از شیوع کرونا درصدد انجام صادرات محصولات کشاورزی به عراق بودیم، اما با بسته شدن مرز در حال حاضر اقدامی انجام نمی‌شود، ولی پیگیر هستیم تا در صورت بازگشایی مرز با توجه به طراحی بارانداز صادراتی در قصرشیرین به صادرات محصولات کشاورزی نظیر پیاز، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب زمینی به عراق بپردازیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار