طرز تهیه بادمجان شکم پر

در این مطلب قصد داریم روش تهیه بادمجان شکم پر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه  بادمجون شکم پر را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

برای بادمجون شکم پر اول بادمجون‌ها رو به شکل راه راه پوست میگیریم، ولی کلاهکشونو جدا نمیکنیم اگه هم جدا کنین اتفاقی نمیوفته و اگه باشه باعث میشه اگه بیشتر پخت وا نره، یه طرف بادمجون‌ها رو باز میکنیم و سرخشون میکنیم و میزاریم کنار.

برای مواد میانی اول پیاز رو سرخ میکنیم و سیر رنده شده رو هم اضافه میکنیم وقتی سرخ شدن در صورت تمایل فلفل دلمه نگینی شده اضافه میکنیم بعد گوشت رو اضافه میکنیم وقتی سرخ شدن یکم رب میزنیم و ادویه شامل نمک، کاری، زرد چوبه، دارچین و کمی پودر زیره در آخر جعفری ساطوری شده هم اضافه کنید و شعله رو خاموش کنید. با این مواد داخل با دمجون‌ها رو پر میکنیم روی بادمجون‌ها با هر پنیری دوست داشتید پر کنید من پنیر موزارلا و گودا ریختم.


بیشتر بخوانید


برای سس این غذا یه قاشق رب گوجه تو روغن تفت میدیم بهش یک قاشق رب انار ملس اضافه میکنیم نمک و فلفل هم میزنیم و یک استکان آب میریزم. بادمجونهارو داخل سس میچینیم با شعله خیلی کم اجازه میدیم بپزه و پنیر روی بادمجون‌ها آب بشه وقتی سس غلیظ شد و طعم و مزه‌ها با هم تلفیق شدن غذای ما آماده اس.

منبع: amoozesh deser ghaza

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار