۳۳۰ طرح اشتغالزایی کمیته امداد در دلفان اجرا شده است

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۰ طرح اشتغالزایی برای مددجویان این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حمید امیدی  مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان اظهار داشت: تسهیلات در نظرگرفته شده برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال است.

او با تاکید بر اینکه مسکن یکی از نیاز‌های اساسی مددجویان است، افزود: تاکنون ساخت، تعمیر و بهسازی مسکن مددجویان بیش از ۸۴۳ مورد بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان اضافه کرد: همچنین در سه ماهه اول سال‌جاری، ۱۱میلیارد ریال زکات در سطح کل شهرستان جمع آوری شده است.

او ادامه داد: زکات دریافت شده به نیازمندان اختصاص یافته است که در راستای اجرای طرح‌های عمرانی عام المنفعه در روستا‌های محروم هزینه شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان  ادامه داد: در این مدت ۳۳۴ دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد کمک هزینه تحصیلی و بخشی از شهریه را دریافت کردند.

امیدی بیان کرد: همچنین ۲ هزار و ۹۳۹ مورد کمک هزینه درمان به مددجویان پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان گفت: ۸۴ درصد از مددجویان این نهاد حمایتی در این شهرستان در رده سنی سالمندی قرار دارند.

او تاکید کرد: پنچ هزار و ۷۲۲خانوار سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی در دلفان اکنون از خدمات متنوع بهره‌مند هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان بیان کرد: بیشتر سالمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی این شهرستان ساکن مناطق روستایی هستند و از مزایای پرداخت کمک معیشت ماهیانه، خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه‌ای، تسهیلات اشتغال و ازدواج فرزندان، برگزاری اردو‌های زیارتی و تهیه لوازم ضروری استفاده می‌کنند.

امیدی گفت: بیماری، ناتوانی در رفع نیاز‌ها و معیشت مهمترین موضوعاتی است که قشر سالمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با آن‌ها مواجه است.

او مهمترین نیاز و دغدغه سالمندان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) را تامین هزینه‌های معیشت و درمانی بیان کرد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان اضافه کرد: ۵۰ درصد از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی در دلفان را زنان تشکیل می‌دهند که باید نگاه ویژه‌ای به این افراد شود.

امیدی با بیان اینکه۴ هزار و۷۰۰ زن سرپرست خانوار از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند، ادامه داد: بیشتر بانوان زیر پوشش این نهاد را افرادی شامل می‌شوند که به علت فوت همسر توان مدیریت خود و خانواده را از دست داده‌اند و با مهارت آموزی تلاش می‌شود تا توانمندی لازم برای حضور هدفمند در چرخه اقتصادی خانوار و به دست گرفتن مسایل مدیریت خانه حاصل آید.

او گفت: ۱۱۷ خانوار در دلفان که سرپرست آنان در زندان است نیز از خدمات و حمایت کمیته امداد این شهرستان بهره‌مند هستند.

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان اضافه کرد: مدیریت امور این خانوار‌های با زنان است و کمیته امداد در بخش‌های فرهنگی، تحصیلی، مشاوره، آموزش‌های مهارتی، معیشت و کمک به تهیه مسکن از این قشر حمایت می‌کند.

امیدی افزود: در کنار حمایت‌های مستمراز خانواده زندانیان، با هم افزایی با انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نیاز‌های اساسی این خانواده‌ها را شناسایی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.