در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

انتقاد سخنگوی شورای شهر از تضییع بیت المال در معاونت شهرسازی

اعطا ارجاع مطالعات اصلاح ساختار توسط معاونت معماری و شهرسازی به یک شرکت مهندسی مشاور را تضییع بیت المال در شهرداری دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در دویست و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران ایراد کرد، گفت: شورای شهر بر اساس بند ۸ و ۳۰ ماده ۸۰ قانون شوراها، وظیفه دارد بر حسن اداره امور مالی شهرداری نظارت کند و به عنوان نمایندگان مردم تا ریال آخر از بودجه شهرداری حفاظت کند.

وی ادامه داد: بخش متولی اصلاح ساختار در شهرداری تهران می‌گوید که از انجام چنین مطالعاتی مطلع نبوده و بعد از اطلاع هم، دیده اند نتیجه این مطالعه قابل استفاده نیست.

عضو شورای تهران ادامه داد: در پیش نویس تهیه شده در قرارداد هم هیچ تغییری در معاونت شهرسازی و معماری ایجاد نشده است.

وی افزود: این قرارداد مانند این است که آقای مظاهریان در معاونت برنامه ریزی، با یک مشاور در حوزه ساختار و تشکیلات قرارداد مطالعات طرح تفصیلی منعقد کند و معاونت شهرسازی از چنین چیزی مطلع نباشد.

اعطا ادامه داد: اخیرا در مطالعات معاونت معماری و شهرسازی دستور کاری به یک شرکت مهندسی مشاور معماری و شهرسازی در قالب یک قرارداد موجود داده و صورت وضعیت ارسال شده و گویا مبالغی هم پرداخت شده است.

وی با طرح این سوال که این چه نوع اداره امور مالی شهرداری است،گفت: من این موضوع را تضییع حقوق بیت المال، سوء مدیریت در حفظ دارایی‌ها و اموال نقدی شهرداری می‌دانم و بر اساس بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون که ناظر بر اعلام چنین مواردی به شهرداری است، به شهرداری تذکر می‌دهم و درخواست پیگیری، برخورد با معاونت شهرسازی توسط شهردار محترم و پاسخگویی و توضیح ایشان را دارم.

اعطا ادامه داد: امیدوارم این موضوع و این نوع اتفاق که متأسفانه ما از بخش عمده‌ای از آن با خبر نمی‌شویم، در شهرداری مرسوم نشود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار