کودکان، ناقلان خاموش کرونا

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کودکانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی کیانی عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کودکان مبتلا به بیماری‌های تنفسی بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به کرونا هستند بنابراین والدین باید آگاه باشند که کودکان خود را به خصوص کودکانی که بیماری زمینه‌ای دارند در خانه نگه دارند و از حضور در مجامع عمومی پرهیز کنند.

او افزود: این ویروس زمینه انتقال سریع بیماری حتی به کودکان را دارد البته به دلیل شرایط این ویروس احتمال ابتلا به شکل حاد آن در کودکان کمتر است، اما این کودکان می‌توانند ویروس را به سالمندان و گروه‌های پر خطر منتقل کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه استفاده از ماسک برای کودکانی که در مکان‌های پر ازدحام حضور دارند ضروری است، ادامه داد: در خصوص بیماری کرونا والدین باید مراقب باشند تا کودکان قطع کننده زنجیر انتقال بیماری باشند، زیرا قطع چرخه انتقال ویروس در جامعه نیاز به کنترل رفتار‌های فردی دارد.
 

بیشتربخوانید:


کیانی با اشاره به اینکه مادران باید ضمن رعایت بهداشت فردی و شستشوی مداوم دست‌ها، شیر دادن به فرزند خود را ادامه دهند، بیان کرد: قطع شیردهی در شرایط امروز که خطر ویروس وجود دارد باعث کاهش سطح ایمنی بدن کودک میشود و می‌تواند خطراتی را برای کودک به همراه داشته باشد.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.