جابجایی محل نمونه گیری کرونا در بیمارستان لارستان

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) لارستان از جابجایی محل نمونه گیری کرونا در بیمارستان لارستان خبر داد و پیرامون نمونه گیری کووید ۱۹ در آن مرکز پاسخ داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد رضایی رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) لارستان با اشاره به جابجایی محل نمونه گیری کرونا در بیمارستان لارستان، اظهار کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که به درستی پزشکان بیمارستان، کارکنان دیالیز، برخی بیماران و مردم لارستان داشتند، انجام نمونه گیری از محل درمانگاه قدیم که نزدیک به بخش دیالیز بود به محل محوطه آزاد حیاط جنب حسینیه بیمارستان منتقل شد.

او با بیان اینکه جابجایی محل نمونه گیری کووید ۱۹ از روز شنبه ۲۱ تیرماه انجام شد، افزود: شخصا روز شنبه در محل حضور یافته و از مردم بخاطر معطل شدن برای جابجایی عذرخواهی کردم و امیدواریم این اقدام پاسخی باشد جهت نیازی که برای نمونه گیری وجود دارد.

رضایی تصریح کرد: روز شنبه نخستین روز نمونه گیری پی سی آر بیماران مشکوک به کرونا و افراد علاقه‌مند به خودارزیابی در بیمارستان امام رضا (ع) لارستان بود که با موفقیت این موضوع به سرانجام رسید.

او با اشاره به افرادی که در این محل می‌توانند نمونه دهند، تصریح کرد: طبق دستورالعملی که وزارت بهداشت به معاونت بهداشتی و معاونت درمان ابلاغ کرده، مانند گذشته در بیمارستان از بیماران بستری و یا در واحد واگیر معاونت بهداشتی از افرادی که طبق دستورالعمل مشمول نمونه دادن می‌شوند، نمونه گرفته می‌شود، اما در این مرکز از هر شخص علاقه‌مند به صورت آزاد نمونه گرفته می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) لار گفت: افرادی که خارج از دستورالعمل و قوانین نمونه گیری کووید ۱۹ هستند، اما به دلایلی از قبیل وجود نگرانی یا محدودیت‌ها در اداره‌ها یا شرکت ها، و یا نیاز به جواب نمونه گیری کرونا برای مسافرت به خارج از کشور هستند می‌توانند در این مرکز حضور پیدا کرده تا اقدامات لازم برای آن‌ها انجام شود، اما با توجه به اینکه در دستورالعمل کشوری نیستند سازمان‌های بیمه گر آن ها را پوشش نمی‌دهند به همین علت ما صرفا به صورت آزاد نمونه گیری می‌کنیم.

او افزود: مجددا تاکید می‌کنم که این موضوع ارتباطی با بیمارستان ندارد و فقط بخاطر اینکه این افراد مشمول دستورالعمل نمی‌شوند سازمان‌های بیمه گر پوشش نمی‌دهند و تنها می‌توان هزینه را آزاد پرداخت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار