پمپئو: چین از تفکر آزاد مردم خود بیش از هر دشمن خارجی هراس دارد

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه دولت چین را از جمله رژیم‌های غیرمنتخبی دانست که از مردم خود بیش از دشمنان خارجی می‌ترسد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در ادامه سلسله حملات لفظی خود به چین، این کشور را به هراس از تفکر آزادانه ملت خود متهم کرد.

مایک پمپئو در پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: پکن نیز همانند تمامی رژیم‌های غیرمنتخب کمونیست، بیشتر از هر دشمن خارجی از تفکر آزادنه مردم خود می‌ترسد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر نیز مدعی شده بود حزب کمونیست چین به گونه‌ای رفتار می‌کند که امنیت مردم آمریکا را به خطر می‌اندازد. دولت ترامپ بعد از سال‌ها اولین دولتی است که این تهدید را جدی گرفته است.

از چند سال پیش روابط چین و آمریکا بر سر مسائل اقتصادی و موضوع تعرفه‌ها پرتنش شده بود که این موضوع با شیوع ویروس کرونا و همچنین ادامه یافتن اعتراضات در هنگ کنگ و حمایت آمریکا از این اعتراضات شدت یافت.

آمریکا چین را متهم می‌کند که در شیوع ویروس کرونا مقصر بوده و اطلاعات درست و به جایی را در زمان مناسب در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار نداده است. در مقابل، چین تمامی این اتهامات را رد می‌کند و معتقد است آمریکا دخالت‌های بی‌جایی در امور هنگ کنگ دارد.

وزیر خارجه آمریکا دوشادوش رئیس جمهور این کشور تریبون حملات لفظی پیاپی به چین را هدایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار