کاخ سفید برای بازگشایی مدارس اقدام پیشگیرانه‌ انجام نمی‌دهد

رویترز طی گزارشی ضمن اشاره به اصرار کاخ سفید در بازگشایی مدارس در فصل پاییز، تاکید کرد که دولت آمریکا در این‌ زمینه هیچ برنامه‌ای ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رویترز طی گزارشی تاکید کرده که کاخ سفید اگر چه بر بازگشایی کامل مدارس در فصل پاییز اصرار دارد، اما در این رابطه هیچ تدبیر و اقدام پیشگیرانه‌ای را در دستور کار خود قرار نداده است.

این گزارش ضمن استناد به اظهارات «بتسی دووس»، وزیر آموزش آمریکا مبنی بر بازگشایی مدارس در فصل پاییز، تاکید کرد که وی اصلا نتوانست به اقدامات مناسب پیشگیرانه برای حفاظت از جان دانش آموزان آمریکایی اشاره‌ای کند. 

وزیر آموزش آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان به جای شرح تدابیر این وزارت برای بازگشایی مدارس، مدعی شد که کودکان کمتر از سایر گروه‌های سنی مبتلا به ویروس کرونا می‌شوند. وی گفت: «ما می‌دانیم که کودکان در برابر ویروس کرونا کمتر در معرض خطر هستند. براساس داده‌ها مطلبی مبنی بر این که بازگشایی مدارس به شیوع ویروس کرونا دامن می‌زند، وجود ندارد».

بنا بر گزارش رویترز، وزیر آموزش آمریکا همچنین خطر انتقال ویروس از کودکان به والدین را نادیده گرفته است. اظهارات وی عصبانیت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، را برانگیخته است. وی در این‌باره تاکید کرد: «آنچه ما از وزیر آموزش شنیدیم، عدم التزام به وظایف است». پلوسی بازگشایی مدارس را خطر بزرگی برای شیوع سریع ویروس کرونا خواند. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین به پوشیدن ماسک از سوی ترامپ واکنش نشان داد و به او کنایه زد. پلوسی گفت که ترامپ با پوشیدن ماسک «اعتراف» کرده که می‌توان به جنگ ویروس کرونا رفت.

دونالد ترامپ چندی پیش ایالت‌های این کشور را تهدید کرد که اگر به دستور دولت فدرال مبنی بر بازگشایی مدارس توجه نکنند، کاخ سفید هم بودجه آموزشی آن‌ها را قطع خواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار