اگر ماسک بر اثر عرق خیس شود، قابل استفاده است؟

معاون فنی مرکز بهداشت بوشهر گفت: اگر ماسک بر اثر عرق کردن خیس شود،دیگر قابل استفاده نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدمهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر با تاکید بر استفاده از ماسک گفت: این روز‌ها که هوا در استان گرم و مرطوب است ممکن است ماسک هنگام کار یا حضور در محیط‌های مختلف بر اثر عرق کردن، خیس شود که در این صورت باید آن را عوض کرد.

او همچنین با تاکید دوباره بر باز کردن در و پنجره هنگام استفاده از وسایل خنک کننده، ادامه داد: همه باید دقت کنند که هنگام روشن بودن وسایل خنک کننده در یا پنجره‌ای را باز بگذارند تا هوا جریان داشته باشد، زیرا ثابت شده که این وسایل در انتشار ویروس کرونا نقش دارند.


بیشتر بخوانید


معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر از مردم خواست هنگامی که در محیط‌های مختلف حضور می‌یابند، وسایل غیرضروری با خود نبرند؛ یعنی تا جایی که امکان دارد گوشی تلفن همراه، انگشتر، ساعت، دسته کلید و وسایلی از این دست را همراه نداشته باشند و در صورتی که این وسایل را همراه خود بردند به سرعت آنها را ضدعفونی کنند.

خواجه‌‍‌ئیان به آغاز طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نوآموزان کلاس اولی هم اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونا مسئولان تلاش کرده‌اند با رعایت ضوابط بهداشتی کار را انجام دهند، والدین هم دقت کنند که در زمان تعیین شده فرزندشان را به پایگاه سنجش سلامت ببرند تا ازدحام جمعیت پیش نیاید.

او همچنین تاکید کرد: والدین واکسن فرزندانشان را به علت کرونا به تاخیر نیندازند و آنها را به مراکز بهداشتی ببرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.