اندیشکده شورای آتلانتیک: کارزار فشار حداکثری ترامپ تنها به تعمیق اختلافات در خاورمیانه انجامید

عضو اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک اعلام کرد تلاش‌های ضد ایرانی دولت دونالد ترامپ تنها به تشدید اختلافات در منطقه خاورمیانه منجر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر «طرح آینده ایران» در اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک بر این باور است که کارزار فشار حداکثری دونالد ترامپ با هدف تحت فشار قرار دادن  دولت ایران تنها به تعمیق اختلافات در خاورمیانه منجر شده است.

«باربارا اسلوین» ضمن انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام در پیامی توئیتری آورد: یکی از درس‌هایی که ۵ سال پس از توافق ایران قابل ذکر است این است که تلاش آمریکا برای منزوی کردن ایران و نابودی اقتصاد این کشور نه تنها به مردم عادی آسیب رسانده، بلکه خاورمیانه را به منطقه‌ای با اختلافات عمیق‌تر تبدیل کرده است.

دولت آمریکا در می ‌سال ۲۰۱۸ با طرح ادعا‌های واهی، اعلام کرد از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود و تعهدات خود ذیل این توافق را زیر پا گذاشت. به دنبال آن واشنگتن در قالب کارزار فشار حداکثری علیه ایران تمامی تحریم‌های لغو شده براساس برجام را از سر گرفت و تلاش کرد با تحمیل تروریسم اقتصادی علیه تهران، کشورمان را در راستای مقاصد خود به پای میز مذاکره بکشاند. تلاشی که تا به امروز نافرجام بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار