راه اندازی سایت سرمایه گذاری‌های بی نام در خراسان شمالی

مدیر کل سرمایه گذاری خراسان شمالی از راه اندازی سایت سرمایه گذاری‌های بی نام در خراسان شمالی به سه زبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   میرکریمی مدیر کل سرمایه گذاری خراسان شمالی گفت : برای اینکه بتوانیم مسیر توسعه را آن طور که شایسته مردم کشور و استان است پیش بگیریم باید سرمایه گذار داخلی و خارجی را به شکل ویژه‌ای ببینیم و بخصوص برای سرمایه گذار داخلی توان خود را چند برابر مضاعف کنیم.

میرکریمی با اشاره به اینکه یکی از موثر‌ترین فاکتور‌ها برای جذب سرمایه گذار، معرفی فرصت‌های استان به سرمایه گذاران واقعی است، گفت : تمام دستگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های صادر کننده مجوز به خط شدند و فرصت‌های واقعی استان را شناسایی کردند.

او افزود : سایتی را با نام مجوز‌های بی نام سرمایه گذاری خراسان شمالی طراحی کردیم،  و حدود   ۶۰ تا ۷۰ پروژه را به عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری در این سایت معرفی کردیم ، و حدود صد فرصت سرمایه گذاری دارای مطالعات امکان سنجی همراه با مطالعات فنی و اقتصادی در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی در تمام دنیا قرار دادیم.


بیشتر بخوانید


میرکریمی با بیان اینکه در حال حاضر سایت  به یک زبان طراحی شده، اما به زودی به سه زبان راه اندازی می شود، افزود: در این سایت که پروژه‌های مجوز‌های بینام نام دارد، دستگاه‌ها پروژه‌هایی را بارگذاری میکنند و کلیه مجوز‌های لازم اعم از زمین، برق، گاز، و سایر زیر ساخت‌های مورد نیاز توسط آن دستگاه اخذ می‌شود و سرمایه گذار فقط با مکاتباتی که ما انجام میدهیم، مجوز را به نام خود که در  ۲۴ ساعت صادر خواهد شد دریافت میکند.

او ادامه داد: علاوه بر این سایت در مرکز خدمات سرمایه گذاری خود که در خیابان دهخدا تاسیس شده، پنجره واحد سرمایه گذاری را داریم که هر سرمایه گذار فارغ از مجوز‌های این سایت، اگر در حوزه‌ی جدیدی فرصتی را شناسایی کند به این مرکز مراجعه میکند و در زمان کوتاه مجوز‌های لازم گرفته شده و به سرمایه گذار اعطا می‌شود.

مدیر کل سرمایه گذاری استان ادامه داد : سرمایه گذاران می‌توانند گزارشات خود را مبنی بر اینکه کار اخذ مجوز از طریق دستگاه‌ها به درستی انجام نمیشود برای ما ارسال کنند.

میر کریمی همچنین از جذب سه مورد سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت : در حوزه‌ی انرژی‌های تجدید پذیر شش رسته‌ی اصلی وجود دارد که شامل حوزه کشاورزی، حوزه گردشگری، حوزه صمت، حوزه خدمات، حوزه‌ی انرژی‌های تجدید پذیر و عمران شهر داری است.

او ادامه داد:  با ارایه این پروژه‌ها که در سایت بار گذاری شده است دیگر نیاز نیست سرمایه گذار نیاز استان را بررسی کرده یا به استان سفر کند. او می‌تواند در محل کار خود به سایت مراجعه کرده و پروژه مورد علاقه خود را انتخاب و سرمایه گذاری کند.

میر کریمی با اشاره به اینکه در اخرین رده بندی که در سال ۹۸ در کشور انجام شد خراسان شمالی رتبه ۲۱در زمینه کسب و کار را داشت گفت : مشکلاتی مثل  نبود زیر ساخت و نبود توان مالی سرمایه گذار همچنین مشکل در اخذ مجوز از سوی دستگاه‌ها خراسان شمالی را در این جایگاه قرار داده است.

او با بیان اینکه ۱۷ تفاهم نامه با ارزش ده هزار میلیارد تومان برای استان پیش بینی شده است، گفت :  می‌توان به طرح سنگبری پیشرفته در بجنورد، طرح تو لید منیزیم در گرمه، و طرح ده هزار راسی در شیروان اشاره کرد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.