اعضای شورای شهر قم از احداث هتل در بلوار پیامبر اعظم (ص) حمایت کردند

اعضای شورای اسلامی شهر قم بر حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در احداث مجتمع‌های رفاهی و هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در بلوار پیامبر اعظم (ص) تاکید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم در یک‌صد و نهمین جلسه این شورا که عصر دوشنبه برگزار شد بر حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در احداث مجتمع‌های رفاهی و هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در بلوار پیامبر اعظم (ص) تاکید کردند.

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم در ابتدای این جلسه ابراز کرد: یک باب هتل ۴ ستاره در میدان سمیه ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) با ۶۹ درصد سهم شهرداری و ۳۱ درصد بخش خصوصی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

مجید اخوان یادآور شد:مساحت این هتل ۸ هزار و ۴۰۰ مترمربع به‌صورت ناخالص است که سهم شهرداری ۵ هزار و ۳۰۰ متر می‌شود و ۵۹ میلیارد تومان فقط برای احداث آن هزینه شده است.

او تاکید کرد: برای حمایت از احداث هتل‌های ۴ و ۵ ستاره تمام عوارض ساخت در شهر قم با رقم صفر محاسبه می‌شود و در این پروژه نیز بیش از ۶۰ میلیارد تومان عوارض بخشیده شده است.

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم  یادآورشد: شهرداری قم برای تامین بخشی از هزینه‌های نقدی پیشبرد طرح‌های عمرانی در احداث یک طرح مسکونی در بلوار غدیر مشارکت کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: مسئولان و به‌ویژه نمایندگان مردم در نهاد‌های انتخاباتی باید از حاشیه‌سازی‌های بی‌مورد پرهیزکرده و به دنبال کار‌های اولویت‌دار باشند.

عبدالله جلالی یادآور شد: مشکلات مردم در رابطه با تورم، بیکاری و گرانی در فضای مبتنی بر منطق و تعامل سازنده برطرف می‌شود.

رئیس شورای اسلامی قم تصریح کرد: از ستاد تنظیم بازار و تعزیرات قم انتظار داریم بر بازار بیش‌ازپیش نظارت داشته باشد چراکه دیگر بهانه‌ای برای عرضه گوشت قرمز باقیمت بالای ۹۵ هزار تومان وجود ندارد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر تدوین راهبرد کلان در احداث مجتمع‌های رفاهی در قم گفت: برای احصای نیاز آینده قم در احداث هتل‌های ۴ و ۵ ستاره و همچنین دادن تجاری به آن‌ها یک اطلس جامع تدوین شود.

زین‌العابدین قراچورلو گفت: در آخرین نمونه از طرح‌های احداث هتل‌های ۴ ستاره در بلوار پیامبر اعظم قم بیش از ۶۰ میلیارد تومان از هزینه‌های عوارض صفر شده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: شورای عالی سرمایه‌گذاری در قم برای ایجاد اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران تشکیل‌شده و این شورا باید مبتنی بر نگاه‌های بلندمدت باشد.

حسن بختیاری با اشاره به اهمیت نگاه‌های بلندمدت در مساله سرمایه‌گذاری تصریح کرد: اعضای شورای شهر قم در شورای عالی سرمایه‌گذاری نباید منفعت‌های دفعی و مقطعی را فدای نگاه‌های کلان کنند.

بختیاری افزود: در شورای عالی سرمایه‌گذاری سهم طرفین قرارداد و ارزش‌افزوده آینده به‌صورت کامل چکش‌کاری و نهادینه می‌شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نیز بیان کرد: شورای شهر قم برای کمک به وضعیت معیشتی مردم از تعرفه خدمات بهای خود در رابطه با سازمان کشتارگاه‌های صنعتی عدول کرده است.

سید مجتبی سبحانی یادآورشد: طبق این تصمیم کشتارگاه‌های صنعتی قم باید گوشت قرمز و سنگین را باقیمت زیر ۱۰۰ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان نهایی برسانند.

سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در پایان این جلسه ابراز داشت: با تفاهمی که با اتحادیه قصابان قم انجام‌شده، گوشت قرمز باید باقیمت ۹۵ هزار تومان عرضه شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار