گزارش انجمن چینی مطالعات حقوق بشر از افزایش شکاف طبقاتی در آمریکا

انجمن چینی مطالعات حقوق بشر در جدیدترین گزارش خود از افزایش شکاف طبقاتی در جامعه آمریکا خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو چین، انجمن چینی مطالعات حقوق بشر امروز سه شنبه ۱۴ ژوئیه [۲۴ تیر] گزارشی از افزایش شکاف طبقاتی در جامعه آمریکا و بیشتر شدن فاصله اجتماعی و اقتصادی طبقه ثروتمند و متوسط منتشر کرده که نشان می‌دهد آمریکا با بحران جدید حقوق بشر در داخل مواجه است و این روند با شیوع ویروس کرونا در این کشور رو به وخامت است.

در بخشی از این گزارش آمده است شیوع ویروس کرونا در آمریکا، ناتوانی مقامات دولتی این کشور در کنترل این بیماری، بحران اقتصادی، اشتغال و بیکاری میلیون‌ها آمریکایی باعث شده است طبقه متوسط در این کشور موقعیت خود را از دست داده و به جرگه طبقه فقرا بپیوندند. در حال حاضر، شمار آمریکایی‌های فقیر رو به افزایش است و افراد از طبقه متوسط نیز به دلیل از دست دادن سرمایه و دارایی هایشان به دلیل نبود اشتغال به طبقه فقیر اضافه می‌شوند. طبق آمارها، دارایی ۰.۱ ثروتمندان آمریکایی برابر با کل ثروت ۹۰ درصد خانواده‌های فقیر آمریکایی است.
پیش از این نیز سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرده بود آمریکا کشوری است که فاحش‌ترین اختلاف طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا را در میان کشور‌های غربی دارد.

طبق گزارش انجمن چینی مطالعات حقوق بشر دلیل افزایش شکاف طبقاتی در آمریکا نادیده گرفته شدن حقوق شهروندان آمریکایی است. این انجمن در تحلیل دلیل این امر آورده است که اصطلاحا دموکراسی در آمریکا بر پایه نادیده گرفتن حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهروندان است. سیاست تشنه پول آمریکا، دولت این کشور را به نماینده ثروتمندان تبدیل کرده است و تداوم فقر شدید یک انتخاب سیاسی برای مقامات آمریکاست.

شیوع بیماری و نزاع دو حزب اصلی آمریکا در خصوص بیمه درمانی عمومی شرایط را بیش از پیش برای آمریکایی‌ها سخت کرده است.

بر اساس آخرین آمارها، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا ۳ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۸۳ مورد و مجموع قربانیان آن در این کشور، ۱۳۸ هزار و ۲۴۷ نفر گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار