بازگشت افسانه‌ها؛ سری فورد Bronco رونمایی شد

شرکت فورد از جدیدترین سری شاسی‌بلند خود، Bronco به عنوان رقیب جیپ Wrangler رونمایی کرد.

بازگشت افسانه / سری فورد Bronco رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گروه خودروسازی فورد پس از ۲۴ سال غیبت خانواده جدیدی از شاسی‌بلند‌های آفرود خود، یعنی خانواده Bronco، به صورت رسمی رونمایی کرد. این خانواده شامل سه خودروی جدید است. اولین مدل آن مدل دو درب Bronco و دیگری مدل چهار درب آن است. مدل دیگری که عضوی از این خانواده است، خودرو Bronco Sport بوده که مخصوص جاده‌ها طراحی شده است.


بیشتر بخوانید


فورد Bronco، رقیب سرسخت جیپ Wrangler

شاسی‌بلند Bronco فورد به عنوان رقیبی برای جیپ Wrangler در بازار عرضه شد، اما از سال ۱۹۹۶ به بعد تولید آن‌ها متوقف شد. فورد هنوز هیچ برنامه‌ای را برای صادرات نسخه جدید این خودرو‌ها به کشور انگلستان اعلام نکرده؛ علاوه بر این، فورد اعلام کرد که خانواده Bronco از اواخر سال جاری میلادی در کشور آمریکا عرضه خواهد شد.

بازگشت افسانه / سری فورد Bronco رونمایی شد

جیم فارلی، رئیس شرکت فورد ادعا می‌کند که نسل جدید Bronco با قدرت هم‌اندازه سری F این شرکت و عملکرد یک موستانگ ساخته شده است. این خودرو بر اساس همان فورد Ranger ساخته شده و مدل کلاسیک دو درب برای اولین بار به نسخه چهار درب آن پیوسته است. گفته می‌شود ویژگی‌های ظاهری این مدل با اسکن از اولین نسل از Bronco طراحی شده و این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که ادعا می‌شود ۱۷ درصد تعلیق بیشتر از رقبای خود ارائه می‌دهد. این خودرو روی لاستیک‌هایی با قطر بیش از ۳۵ اینچ قرار گرفته است.

مشخصات موتور فورد Bronco

فورد Bronco با موتور ۴.۳ لیتری چهار سیلندر Ecoboost تولید می‌شود که دارای ۲۶۶ اسب بخار قدرت است. مدل دیگر این سری خودرو‌ها یک موتور ۲.۷ لیتری Ecoboost V6 با ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارد. Bronco دارای گیربکس دستی هفت سرعته ارائه خواهد شد و دارای یک چرخ‌دنده خزنده است. به صورت استاندارد، مدلی هم وجود خواهد داشت که با گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته روانه بازار می‌شود.

گفته می‌شود، قیمت آغازین فورد Bronco از ۲۹ هزار و ۹۹۵ دلار آغاز خواهد شد. این قیمت برای مدل دو درب این خانواده گذاشته شده است.

بازگشت افسانه / سری فورد Bronco رونمایی شد

برانکو اسپرت چه مشخصاتی دارد؟

مدل Bronco Sport در کنار موتوری جدید برای سفر‌های خارج از جاده طراحی شده است که به گفته شرکت فورد به عنوان شاسی‌بلند کوچک Bronco شناخته می‌شود. این برای اولین بار است که فورد چنین خودرویی را تولید می‌کند که برای سفر‌های خارج از جاده مناسب باشد و ارزش محتوای تولید شده خود را بالا می‌برد. مانند Bronco‌های معمولی، هیچ برنامه‌ای برای عرضه نسخه اسپرت آن در انگلستان ریخته نشده است. خودرو Bronco Sport برای استفاده در خارج از جاده‌های شهری ساخته شده است، اما شاسی‌بلندی است که می‌توان از آن در سفر‌های شهری هم استفاده کرد.

بازگشت افسانه / سری فورد Bronco رونمایی شد

فورد Bronco اسپرت هم مانند نسخه معمولی این خانواده با دو مدل موتور Ecoboost عرضه خواهد شد. مدل اول ظرفیت ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۷۹ اسب بخار و مدل دوم هم موتوری با ظرفیت ۲ لیتر و قدرت ۲۷۵ اسب بخار دارد. هر دو موتور دارای گیربکس‌های هشت سرعته خواهند بود. این خودروی اسپرت از نظر طراحی داخلی خودرو، تمرکز بیشتری روی راحتی مشتریان خود گذاشته است و هنوز هم کفپوش‌های لاستیکی قابل شستشو و روکش صندلی پارچه‌ای با قابلیت تمیز کردن آسان در این خودرو وجود دارد. علاوه بر این، قابلیت‌های کاربردی زیادی از جمله باز کردن شیشه عقب در هنگام مطلوب بودن شرایط جوی هم یکی از آن‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار