تظاهرات ضد دولتی در فرانسه؛ پلیس به خشونت متوسل شد

تظاهرات ضد دولتی در فرانسه امروز سه‌شنبه با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تعداد زیادی از مردم فرانسه امروز سه‌شنبه در شهر پاریس، پایتخت این کشور تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند.

پس از فراخوان «کنفدراسیون عمومی اتحادیه کارگری»، تعداد زیادی از معترضان با حضور در میدان «لاریپالیکا»، علیه سیاست‌های امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تظاهرات برپا کردند.

معترضان موسوم به «جلیقه زردها» نیز در این تظاهرات حضور پیدا کرده‌اند.

این تظاهرات با دخالت پلیس فرانسه به خشونت کشیده شده و نیرو‌های پلیس برای متفرق کردن معترضان به اقدامات خشونت‌بار از جمله استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شده‌اند.


بیشتر بخوانید


از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸، جنبشی که امروز آن را به نام «جلیقه زردها» می‌شناسیم، خیابان‌های فرانسه را به مکانی برای برگزاری تظاهرات هفتگی علیه دولت این کشور تبدیل کرده است. این اعتراض در ابتدا در واکنش به افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های زندگی آغاز شد. سپس دامنه آن به سایر سیاست‌های امانوئل مکرون و دولت او گسترش یافت.

طبق اعلام رسمی رسانه‌های فرانسوی، از آغاز این اعتراضات هزاران نفر در برخورد خشن پلیس این کشور زخمی شده‌اند و تعدادی نیز کشته و چند نفر نیز بینایی خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار