ارتش رژیم صهیونیستی: ایجاد آمادگی برای طرح «الحاق»، مهمترین اولویت ماست

رئیس ارتش رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی به نگرانی‌های امنیتی در خصوص الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی اشاره کرد و گفت ایجاد آمادگی برای این طرح در اولویت قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، آویو کوهاوی، رئیس ارتش رژیم صهیونیستی گفت که آماده‌سازی برای الحاق احتمالی بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی جزو اولویت اول ارتش رژیم صهیونیستی است. وی در این خصوص به سران صهیونیستی هشدار داد که خشونت‌ها در فلسطین با سرعت زیادی به همه نقاط سرایت خواهد کرد.

کوهاوی گفت: «ما در دوره‌ای هستیم که می‌تواند ثبات منطقه را به چالش بکشد. آماده‌سازی برای اجرای طرح الحاق در صدر لیست اولویت‌های ما قرار دارد. ایجاد تنش در کرانه باختری می‌تواند به افزایش تنش در جبهه‌های دیگر منجر شود». وی تاکید کرد که آماده‌سازی امنیتی برای اجرای طرح الحاق از اولویت‌های این رژیم است.

براساس طرح صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اشغال صهیونیست‌ها درخواهد آمد، همچنین قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته شده است. گروه‌های مقاومت نسبت به این طرح واکنش تندی نشان داده‌اند.

تشکیلات خودگردان فلسطین هم تهدید کرده که از روزی که طرح الحاق کرانه باختری آغاز شود، دیگر به توافق‌های پیشین با رژیم صهیونیستی پای‌بند نخواهد بود.

کابینه رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که طرح الحاق کرانه باختری را از اولین روز ماه ژوئیه آغاز خواهد کرد. اما پس از آن که با مخالفت گسترده فضای بین‌المللی مواجه شد، تصمیم خود در این‌باره را به تعویق انداخت. رژیم صهیونیستی اعلام کرده که به برگزاری جلسات مشورتی با کاخ سفید ادامه می‌دهد تا درباره زمان و نحوه الحاق به نتیجه برسد. اتحادیه اروپا که جزو نزدیک‌ترین متحدان رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید نسبت به تبعات امنیتی الحاق کرانه باختری هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار