آغاز طرح "هر روستا، یک محصول" در شهرستان فراهان

فرماندار شهرستان فراهان از آغاز طرح "هر روستا، یک محصول" در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حسن خزائی پور فرماندار شهرستان فراهان در جلسه هماهنگی طرح «هر روستا، یک محصول» که با حضور مسئولان مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: این طرح در روستا‌های شهرستان آغاز شده است.

خزائی پور افزود: جلسه هماهنگی طرح «هر روستا، یک محصول» در شهرستان فراهان با حضور دستگاه‌های تخصصی جلسه‌ای برگزار شده تا نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستا‌ها اقدام کنند.

او با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال در روستا‌ها اضافه کرد: با ایجاد صندوق‌های توسعه روستایی زمینه ایجاد اشتغال در روستا‌ها فراهم‌شده و مانع مهاجرت روستائیان به شهر‌ها خواهد شد.

فرماندار شهرستان فراهان با بیان اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی در روستا‌های شهرستان فراهان برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار وجود دارد تصریح کرد: با برنامه ریزی صحیح و منسجم فعالیت‌ها در شهرستان و بالاخص در روستا‌ها این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها باید محقق شود.

او بر ضرورت ایجاد دهکده‌های صنعتی در شهرستان تأکید وبیان کرد: طرح راهبردی احداث دهکده‌های صنعتی با شعار هر روستا یک محصول، هر خانه یک کارخانه زمینه توسعه اقتصادی در روستا‌ها را فراهم می‌کند.

خزائی پور اظهار کرد: در این جلسه ظرفیت تولید کفش در روستای شیرین آباد بعنوان فرصتی جهت اجرای این طرح و در راستای تحقق هر روستا یک محصول و هرخانه یک کارخانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت جهش تولید اظهار کرد: حمایت از واحد‌های تولیدی و رفع موانع تولیدی می‌تواند زمینه‌ساز تحقق جهش تولید باشد.

فرماندار شهرستان فراهان با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید وظیفه حمایت از طرح‌های اقتصادی خرد روستاییان را برعهده دارد، اضافه کرد: اجرای طرح هر روستا یک محصول، می‌تواند زمینه اشتغال و تولید بیشتر انواع محصولات و تولیدات روستاییان را فراهم کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.