برگزاری اطفای حریق در کوهستان شیرکوه

فرماندار شهرستان تفت گفت: مانور اطفای حریق با هدف ارتقای توان رزمی و عملیاتی نیرو‌های امدادی و مردمی در کوهستان شیرکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علیرضا نوکار فرماندار شهرستان تفت گفت: مانور اطفای حریق با حضور جوامع محلی، شورا‌ها، دهیاریها، بسیجیان ودستگاه‌های دولتی در کوهستان شیرکوه برگزار و آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی مواجهه با آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و راه‌های مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی داده شد. 

او هدف از اینگونه مانور‌ها را ارز یابی نیرو‌های امدادی و جوامع مردمی و همچنین ارتقای توان رزمی و عملیاتی نیرو‌های امدادی ومردمی اعلام کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری تفت نیز گفت: از اوایل سال جاری تا کنون ۱۲ مورد آتش سوزی در مراتع استان رخ داده که ۳ مورد آن مربوط به کوهستان شیرکوه بوده است.

محمدی بیان داشت: در این مانور علاوه بر آموزش جوامع محلی تعداد ۴۰ عدد ازادوات اولیه مهارآتش به شورا‌ها ودهیاری‌ها منطقه شیرکوه تحویل داده شد.

عباسیان رئیس اداره محیط زیست شهرستان تفت هم بیان داشت: درآتش سوزی‌های منطقه اولین گروه جوامع مردمی هستند که به یاری ما می‌آیند.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار