تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج دانشجویی و جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بسیج دانشجویی و جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در زمینه توسعه و گسترش همکاری مشترک و بهره‌برداری از امکانات و توانمندی‌های یکدیگر امضا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا کیخا مسوول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با تعامل و همکاری سازمان‌ها می‌توان بسیاری از چالش‌های سیستان و بلوچستان را برطرف کرد.

علیرضا کیخا ادامه داد: شناخت مشکلات، ارائه مساله راهبردی و راهکار مناسب برای رفع آن بسیار مهم است.

او تصریح کرد: عدم عدالت آموزشی، زنان سرپرست خانوار، ترک و بازماندگان تحصیل، مهاجرت و بسیار موارد دیگر از جمله چالش‌های سیستان و بلوچستان است که باید بر طرف شود.

رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: جهاد دانشگاهی این استان به عنوان یک نهاد فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تاکنون توانسته در عرصه‌های مختلف منشا خدمات فراوانی در این منطقه باشد.

منصور تاجری بیان کرد: جهاد دانشگاهی با اهداف گسترش تحقیقات و شکوفایی استعداد‌ها در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه، دانشگاه و سایر مراجع و نهاد‌های فرهنگ بویژه برای نسل جوان و گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور بکارگیری نتایج پژوهش راه‌اندازی شده است.

او گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان مولد انقلاب فرهنگی سابقه‌ای همزاد انقلاب اسلامی دارد به طوریکه بعد از تعطیلی دانشگاه‌ها در سال ۵۹ فعالیت خود را به فرمان حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند «ستاد انقلاب فرهنگی تشکیل شود» با حضور دانشجویان ارزشی و انقلابی آغاز کرد.

رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان افزود: جهاد دانشگاهی در طول ۴۰ سال عمر انقلاب توانسته منشا خدمات ارزنده در عرصه‌های مختلف باشد.

او  به تفاهم‌نامه امضا شده توسط جهاد دانشگاهی و بسیج دانشجویی اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه در قالب ۹ ماده و با هدف توسعه، گسترش همکاری مشترک و بهره‌برداری از امکانات و توانمندی‌های یکدیگر در زمینه‌های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی، فناوری، نوآوری، آموزش، اشتغال و رسانه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار