معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از دلایل مهم افزایش چشمگیر تعداد بیماران کرونایی در شهرستان گچساران فضای بسته وکولر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدمهدی بانشی با اشاره به شرایط آب و هوایی گچساران اظهار داشت: قرار گرفتن تعداد زیادی از شهروندان در محیط بسته و روشن بودن کولر در فضا‌های اداری و عمومی باعث چرخش ویروس در این شهرستان شده است.

روز گذشته دمای هوای ۲ ایستگاه هواشناسی شهر دوگنبدان و امامزاده جعفر در شهرستان گچساران ۴۵درجه سانتیگراد اعلام شد.

او بیان کرد: توصیه می‌شود شهروندان از تجمع در فضای بسته زیر کولر خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: شهروندان سعی کنند تا می‌توانند از پنجره باز به جای کولر به ویژه در خودرو‌ها و فضا‌های اداری استفاده کنند.

متخصصان حوزه سلامت می‌گویند:کولر آبی هوا را به جریان می‌اندازد و اگر کسی در این فضا‌ها مبتلا به ویروس کرونا باشد و قطرات تنفسی او در هوا منتشر شده باشد، بهتر است همه افراد در اداره‌ها و فضا‌های عمومی که از کولر آبی استفاده می‌شود، از ماسک استفاده کنند.

آنان معتقد هستند که کولر گازی هوای داخل را مکش کرده و خنک می‌کند و دوباره در همان فضا پخش می‌شود؛ بنابراین اگر ویروس در فضا وجود داشته باشد، ممکن است ویروس منتشر شود، حتی اگر افراد در پاساژ‌ها در راهرو‌ها تردد می‌کنند هم به دلیل استفاده از کولر گازی در مغازه‌ها، بهتر است افراد از ماسک استفاده کنند.

این متخصصان تاکید می‌کنند:فیلتر‌های کولر‌های گازی در اداره‌ها و فضا‌های عمومی به صورت روزانه شسته شود.

بانشی عنوان کرد: حضور در در آئین‌های دسته جمعی و حتی مهمان‌های خانوادگی از دیگر دلایل افزایش تعداد بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد است.

او تاکید کرد: وضعیت بیماری کرونای استان همچنان در اوج است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده و مشارکت خوب مردم استان از پانزدهم تیر تاکنون وضعیت بیماری کرونا در استان حالت تثبیت شده است.

بانشی گفت: ورودی و خروجی بیماران بستری در بیمارستان‌های کهگیلویه وبویراحمد تقریبا متعادل است و این امر نشان می‌دهد رشد فزاینده انتشار کرونا در استان تا حدودی کم شده است.

تاکنون ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.