حمایت از کارخانه ایران خودرو کرمانشاه با تولید دنا و دنا پلاس

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی خواستار سه شیفته شدن فعالیت کارخانه ایران خودرو کرمانشاه و راه‌اندازی خط تولید خودرو‌های جدید در این مجموعه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیدجواد حسینی‌کیا در نشست مدیرعامل شرکت ایران خودرو با قطعه‌سازان کرمانشاه که امروز (۲۶ تیر) برگزار شد، بر لزوم توسعه کارخانه ایران خودرو کرمانشاه تاکید کرد و گفت: برای این منظور نیازمند راه‌اندازی خط تولید خودرو‌های جدید در این کارخانه هستیم و درخواست داریم تولید خودرو‌هایی مانند دنا و دنا پلاس را به این مجموعه بدهند.

او افزود: قرار نیست خودرو‌هایی که در آستانه توقف تولید است، در این مجموعه ساخته شود.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار سه شیفته شدن فعالیت کارخانه ایران خودرو شد و عنوان کرد: جوانان بیکار خصوصا در شهرستان‌های شرقی استان حتما از شیفت سوم این کارخانه استقبال خواهند کرد.

حسینی‌کیا همچنین با اشاره به لزوم حمایت از صنایع قطعه‌سازی استان، یادآور شد: در این بخش نیز تضمین خرید پنج ساله قطعات از واحد‌های تولیدی کرمانشاه کافی نیست و ضمانت خرید باید به ۱۰ سال افزایش پیدا کند. همچنین درخواست داریم تولیدات قطعات جدید به قطعه ساز‌های کرمانشاه سپرده شود، نه قطعاتی که نهایتا هفت یا هشت سال دیگر به تولیدات آن‌ها نیاز خواهد بود.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی از مدیرعامل ایران خودرو درخواست کرد برای ترغیب قطعه‌سازان کرمانشاه تا سه سال محصولات آن‌ها به نرخ قطعات وارداتی خریداری شود.

او همچنین خواستار حمایت از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی شد که قصد دارند در زمینه تولید قطعات خودرو پای کار بیایند.

علی رضایی نماینده کنگاور، صحنه و هرسین نیز خواستار اجرای طرح توسعه کارخانه ایران خودرو صحنه شد و گفت: چشم جوانان شرق استان به توسعه این کارخانه است.

او تاکید کرد: توسعه این مجموعه علاوه بر کمک به اشتغالزایی در استان، به جهش صنعت کرمانشاه نیز کمک خواهد کرد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت از قطعه‌سازان کرمانشاه، یادآور شد: هر کمکی که از نمایندگان مجلس بربیاید کوتاهی نخواهیم کرد.

هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه از قطعه سازی به عنوان یکی از زنجیره‌های ارزشی که در کرمانشاه جای کار زیاد دارد یاد کرد و افزود: باید از سرمایه‌گذارانی که در این عرصه پای کار می‌آیند، حمایت کنیم.

او همچنین با اشاره به ظرفیت حمل و نقل ریلی که در استان کرمانشاه فراهم است، ادامه داد: می‌توان از قطار برای جابجایی قطعات و تجهیزات اولیه و خودرو‌های تولیدی استفاده کرد که هزینه تمام شده حمل و نقل را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار