شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که طالبان با وجود تعهد برای کاهش خشونت، در ماه گذشته بیشترین حملات و تحرکات را در شهر‌ها و شاهراه‌ها داشته اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که طالبان با وجود تعهد برای کاهش خشونت، در ماه گذشته بیشترین حملات و تحرکات را در شهر‌ها و شاهراه‌ها داشته اند.

این نهاد در گزارشی گفته است که طالبان در یک ماه گذشته یک هزار و ۴۵۶ تحرک را در ۳۰ ولایت افغانستان انجام داده‌اند که در نتیجه آن ۱۲۹ غیرنظامی کشته و ۲۹۱ تن دیگر زخمی شده اند.

شورای امنیت ملی افغانستان افزوده است که در نتیجه حملات طالبان در ۳۰ ولایت این کشور به غیر نظامیان تلفاتی وارد آمده و بیشترین تلفات به شهروندان ولایت‌های سمنگان، قندهار و ننگرهار وارد شده است.

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اضافه کرده است که طالبان در کنار انتحار و انفجار در نقاط مختلف این کشور، دست به ترور‌های هدفمند و انفجار ماین‌های مغناطیسی می‌زنند که اکثر قربانی آن‌ها خانواده‌ها و افراد بیگناه هستند.

این نهاد خشونت در برابر غیر نظامیان را جنایت جنگی و عملی خلاف قوانین جنگ خواند و افزود که طالبان هر روز مرتکب آن می‌شوند.

گروه طالبان تاکنون درباره این گزارش واکنشی نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.