کابل: حملات پاکستان به خاک افغانستان تاثیرات منفی بر روابط دو کشور می گذارد

مسئولان وزارت خارجه افغانستان طی تماس تلفنی با سفیر پاکستان مقیم کابل مراتب اعتراض و تاثر عمیق دولت کابل درباره راکت پراکنی های ارتش پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند را اعلام کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه افغانستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه طی تماس تلفنی با سفیر پاکستان مقیم کابل مراتب اعتراض و تاثر عمیق دولت کابل درباره راکت پراکنی های ارتش پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند را اعلام کرده است.

همچنین سفارت افغانستان در اسلام آباد نیز در تماس با مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه پاکستان‌ به اقدامات اخیر ارتش پاکستان اعتراض کرده است.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه افغانستان آمده است: جمهوری اسلامی افغانستان عواقب ناگوار تداوم این گونه حملات و تاثیرات منفی آن بر روابط دو کشور را به مقامات پاکستان یادآوری کرده است. در نتیجه تلاش های دیپلماتیک فیصله به عمل آمد تا به صورت فوری راکت پراکنی قطع گردد تا از متشنج شدن بیشتر وضعیت جلوگیری به عمل آید.

گفتنی است که روز چهارشنبه ۲۵ سرطان/ تیر در نتیجه‌ پرتاب راکت از سوی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولسوالی سرکانی و شهر اسدآباد، مرکز ولایت کنر، چهار غیر نظامی کشته و ۹ غیر نظامی دیگر زخمی شدند. برخی منابع گزارش دادند که در این حمله ۹ غیر نظامی کشته و پنج نفر زخمی شده‌اند.

به گفته‌ مقام‌های محلی در کنر، ارتش پاکستان با تحرکات غیر قانونی در نقاط صفر مرزی در ولسوالی سرکانی، به مناطق غیر نظامی و پاسگاه‌های امنیتی نیز راکت پراکنی کرده‌اند.

پیش از این هم ولایات مرزی افغانستان، هدف حملات راکتی نظامیان پاکستان قرار گرفته است.‌

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار