خرید تضمینی ۴۸ هزار تن گندم در تربت جام

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم تاکنون ۴۸ هزار و ۷۰۰ تن از این محصول از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی ممیزی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم تاکنون ۴۸ هزار و ۷۰۰ تن از این محصول از کشاورزان این شهرستان مرزی در شرق خراسان رضوی خریداری شده است.

او افزود: خرید تضمینی گندم در تربت‌جام در دو مرکز انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۶ هزار تن محصول گندم از کشاورزان این منطقه خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام  قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۲۵ هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: این شهرستان با سطح زیرکشت ۱۱ هزار و ۲۵۰ هکتار گندم یکی از قطب‌های کشت غلات در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

ممیزی بیان کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی سیلو‌های گندم این شهرستان ۷۰ هزار تن است و پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر ۶۶ هزار تن گندم از کشتزار‌های این شهرستان برداشت شود.

او تصریح کرد: حجم نیاز سالانه این شهرستان به گندم ۳۰ هزار تن است و ۱۰۰ درصد این میزان از داخل شهرستان تأمین می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام با بیان اینکه شمار فعالان عرصه کشت و تولید گندم در این شهرستان دو هزار بهره بردار است تاکید کرد: در سال زراعی ۹۹ افزون بر ۴۳ هزار تن جو در این شهرستان تولید شد.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار