مساعدت آستان قدس رضوی با مستاجران موقوفات

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: سه مصوبه جدید در زمینه مساعدت با مستاجران این آستان درباره شرایط و نحوه پرداخت حقوق موقوفه اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حقیقی معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: با موافقت تولیت آستان قدس رضوی، به منظور اعمال مساعدت در زمینه شرایط و نحوه پرداخت حقوق موقوفه توسط مستاجران، مصوبات جدیدی از امروز قابل اجرا خواهد بود.

او افزود: از ابتدای شروع دهه کرامت امسال، به مدت سه ماه، پرداخت نقدی حقوق مربوط به تغییر نوع بهره‌برداری مستاجران موقوفه، مشمول تخفیف ۳۰ درصدی حق تقدیمی خواهد شد و پرداخت اقساطی آن نیز به صورت یک ششم نقد و الباقی در پنج قسط مساوی سالانه قابل محاسبه و دریافت می‌باشد.

 معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین پرداخت حقوق موقوفه بابت اجاره معوقه کشاورزی مستأجرینی که بدهی معوق آن‌ها از اول فروردین ۱۳۹۲ تا آخر اسفند ۱۳۹۸ می‌باشد در صورت مراجعه تا پایان شهریور ماه امسال، به نرخ سال ایجاد بدهی محاسبه و تسویه خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


حقیقی بیان کرد: مستاجرین دارای چک‌های برگشت خورده با مبلغ کمتر از یک میلیارد ریال نیز که سررسید بدهی آن‌ها از اول فروردین ۱۳۹۳ به بعد باشد (به جز چک‌های مربوط به حق تقدیمی واگذاری ابتدا به ساکن زمین از طریق سالن واگذاری، حق تقدیمی در سررسید و حق تقدیمی اضافه متراژ) در صورتی که تا پایان شهریور ماه امسال نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند، از پرداخت خسارت تأخیر تأدیه معاف و جرائم آنان بخشیده خواهد شد.

او تصریح کرد: پرداخت هزینه دعاوی و حقوقی از این مصوبه مستثنی می‌باشد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.