واریز یک میلیارد ریال حق بیمه هنرمندان چهارمحال و بختیاری از صندوق اعتباری هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، از واریز بالغ بر یک میلیارد ریال حق بیمه تأمین اجتماعی فروردین ماه هنرمندان استان از طرف صندوق اعتباری هنر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون حق بیمه تأمین اجتماعی فروردین ماه امسال ۶۰۰ نفر از هنرمندان استان از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی و شماره شبای درج شده در پروفایل هنرمند واریز شده است.

او افزود: در راستای همیاری، همدلی و پشتیبانی از هنرمندان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی برای ترمیم و جبران خسارت‌های ناشی از شیوع و گسترش ویروس کرونا، صندوق اعتباری هنر هماهنگی‌های لازم را با سازمان تأمین اجتماعی برقرار نمود که سهم حق بیمه سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ اعضای خود را پرداخت کند.


بیشتر بخوانید


شریفی اضافه کرد: این امر شامل هنرمندانی شد که تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ دارای قرارداد بیمه فعال بوده اند، لذا صندوق اعتباری هنر در گام اول حق بیمه و سرانه درمان فروردین ماه امسال ۲۲۰ نفر از هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری که هیچ اقدامی برای اخذ فیش انجام نداده بودند بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال را به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کرد.

او ادامه داد: در گام دوم، حق بیمه فروردین ماه امسال ۳۸۰ نفر از هنرمندان این استان که فیش پرداخت از سازمان تأمین اجتماعی دریافت کردند و بعد از اطلاع رسانی‌های آن صندوق اقدام به پرداخت مستقیم کردند از سوی صندوق بالغ بر ۷۱۰ میلیون ریال به حساب آن افراد واریز شد و مبلغ سرانه درمان این گروه نیز متعاقباً به حساب آنان واریز می‌شود.

شریفی با اشاره به واریز حق بیمه اردیبهشت و خرداد ماه امسال هنرمندان گفت: پیرو هم آوایی و موافقت انجام شده صندوق اعتباری هنر با سازمان تأمین اجتماعی، دفترچه درمان هنرمندان تا پایان مرداد ماه ۱۳۹۹ دارای اعتبار است و بر اساس زمان بندی حق بیمه اردیبهشت و خرداد آن دسته از هنرمندانی که فیش پرداخت حق بیمه این دو ماه را دریافت نکرده اند به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز خواهد شد.

او افزود: صندوق اعتباری هنر، حامی و پشتیبان هنرمندان است که با توجه به اقداماتش در پرداخت سهم حق بیمه فروردین ماه امسال، سوابق پرداختی اعضا از طریق سامانه سوابق سازمان تأمین اجتماعی قابل پیگیری است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار