رییس انستیتو نفت دانشگاه تهران:

مطالعه و تحقیقات ۹ میدان نفتی به دانشگاه‌ها واگذار شده است

پنجه‌شاهی گفت: مطالعه و پژوهش در حوزه ۹ میدان نفتی به دانشگاه‌ها واگذار شده که در این میان، تحقیقات میدان آزادگان به انستیتو نفت دانشگاه تهران سپرده شده است.

واگذاری مطالعه ۹ میدان نفتی به دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین پنجه‌شاهی، رییس انستیتو نفت دانشگاه تهران در آیین امضای قرارداد تکمیل توسعه میدان آزادگان جنوبی گفت: یکی از کار‌های خوب انجام شده، سرمایه‌گذاری روی ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و ایجاد رشته‌های تحصیلی در بخش بالادست نفت است. از کار‌های خوب دیگر که به ابتکار آقای زنگنه انجام شد، واگذاری مطالعه ۹ میدان نفتی به دانشگاه‌ها بود که در این میان، میدان آزادگان به انستیتو نفت دانشگاه تهران سپرده شد.

او ادامه داد: انستیتو نفت دانشگاه تهران با همکاری شریک فرانسوی خود طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در این میدان انجام داده است که بر اساس نتایج غربالگری، امکان افزایش ۱۰ درصدی ضریب بازیافت میدان آزادگان وجود دارد و در صورت تحقق، ضریب بازیافت حدود ۵ درصدی این میدان به ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید

رییس انستیتو نفت دانشگاه تهران اضافه کرد: ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات میدان آزادگان (جنوبی و شمالی)، انتقال دانش و فناوری به داخل کشور و اثبات ارتباط با میدان یاران از دیگر دستاورد‌های این طرح فناورانه بوده است.

پنجه‌شاهی اضافه کرد:  در انستیتو نفت ۱۷ هیات علمی داریم که همه در این طرح همکاری می‌کنند و چنین رویکردی بی‌نظیر است. امروز انستیتو مهندسی نفت دانشگاه تهران، حکم پزشک خانواده میدان آزادگان را پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار