در تذکر پیش از دستور:

نظری خواستار حذف مزایای مدیران شهرداری شد

عضو شورای شهر گفت: بخشی از مزایای مدیرانی که به گواه اسناد از شهردار تهران حقوق بیشتری می‌گیرند حذف شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر ایراد کرد گفت: متاسفانه شهرداری مصوبات مرتبط با افزایش حقوق را اعمال نمی‌کند.

عضو شورای شهر با بیان اینکه در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا طبیعی بود که شهرداری تهران نیز مطابق سایر بخش‌ها با مشکلاتی در زمینه منابع درآمدی مواجه شود اظهار کرد: به همین سبب کاهش تخصیص بودجه در مواردی که اولویت ندارد، امری اجتناب‌ناپذیر بود. اما در این میان شاهد بودیم که مدیران ارشد شهرداری برای جبران این کسری بودجه، در چند ماه اخیر تصمیمات غیرقابل توجیهی در قبال حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری تهران گرفته‌اند.

او افزود: پرداخت حقوق علی‌الحساب در فروردین‌ماه و جبران بخشی از آن در اردیبهشت، تاخیر در اعمال مصوبات افزایش حقوق کارکنان ثابت، حذف ردیف کمک‌هزینه نهار از فیش حقوقی کارکنان، کاهش سقف اضافه‌کار و تعطیل‌کاری کارکنان (که جبران‌کننده میزان حقوق کارکنان شهرداری است) و... در چهار ماه ابتدایی سال ۹۹ موجب شده است، نگرانی‌های متعددی برای پرسنل زحمت‌کش شهرداری تهران به‌وجود آید.

نظری خاطرنشان کرد: با افزایش افسارگسیخته تورم در سال جاری و همچنین افزایش هزینه‌های روزمره افراد برای رعایت بهداشت و مراقبت در برابر بیماری کرونا، انتظار می‌رفت شهرداری توجه بیشتری به نیرو‌های خود داشته باشد.

او تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود، می‌توان راهکار‌هایی مثل عدم تخصیص برخی پروژه‌های غیرضرور، حذف هزینه‌های غیرضرور در قالب تنخواه در اختیار مدیران، نظارت بیشتر بر واریز درآمد‌ها به حساب شهرداری، حذف بخشی از مزایای مدیرانی که به گواه اسناد از شهردار تهران حقوق بیشتری می‌گیرند و... را پیشنهاد کرد تا کسری بودجه و کاهش درآمد شهرداری جبران شود.

نظری ادامه داد: به معاون برنامه‌ریزی و امور شورا و سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی تذکر می‌دهم که این رفتار موجب نارضایتی در نیرو‌های شهرداری و همچنین به خطر افتادن معیشت آن‌ها خواهد شد. لازم است شهردار محترم هرچه زودتر راهکاری بیابد که این خسارت ایجاد شده را جبران کند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
دريافتي هيچ مديري نبايد از ده پونزده ميليون تومن بيشتر باشه ولو صب تا شب سر كار باشه
آخرین اخبار