چگونه مصرف برق را در تابستان کاهش دهیم؟

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مشترکان برق استان می توانند در روزهای گرم تابستان با رعایت چند نکته، مصرف برق خود را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مجید آزیز مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در خصوص چگونگی مصرف کمتر برق در روز‌های گرم تابستان، گفت: مشترکان برق خراسان رضوی باید در ساعات اوج مصرف برق که از ساعت ۱۲ تا ۱۷ عصر است از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف مانند جاروبرقی، ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی و اتو خودداری کنند.
 
او افزود: همچنین در طول روز از روشن کردن چراغ‌های اضافه پرهیز و از روشنایی طبیعی نور خورشید بهره‌مند شوند.
 
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: در راستای استفاده بهینه از برق، استفاده از دور کند کولر آبی، تنظیم دمای کولر گازی بر روی ۲۴ درجه و نصب سایبان بر روی کولر آبی کمک بسزایی می‌کند.

آزیز با اشاره به اینکه تاکنون بیشترین میزان مصرف برق استان در ۲۴ تیر امسال یک هزار و ۳۴۸ مگاوات بوده که این رقم ممکن است افزایش یابد، بیان کرد: سال گذشته بیشترین میزان مصرف برق مشترکان خراسان رضوی در ۱۵ مرداد ماه به مقدار یک هزار و ۳۷۹ مگاوات گزارش شده است.

او تصریح کرد: تعداد مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق استان به غیر از مشهد یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک است و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان اینکه مشترکان کشاورزی، خانگی و صنعتی بیشترین میزان مصرف برق در استان را دارا هستند، تاکید کرد: میزان مصرف برق در بخش‌های کشاورزی، خانگی و صنعتی متفاوت است به طوری که حدود ۵۲ درصد از مصرف برق به حوزه کشاورزی، ۲۴ درصد به مصارف خانگی و حدود ۱۳ درصد به بخش صنعتی اختصاص دارد.
 
 انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.