ملی پوش قایقرانی: دوری از تمرین برای من سخت بود

نوروزی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردو‌ها نمی‌توانستم روی آب تمرین کنم و این موضوع برای من سخت بود.

//////// /////////////نوروزی: بعد از مدت ها پارو زدن بر روی آب برایم بسیار لذت بخش تر شدزینب نوروزی عضو تیم ملی روئینگ کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمرینات خود برای حضور مسابقات انتخابی المپیک اظهار کرد: حدود ۲ هفته است که تمرینات پاروزنی را در سد حسن عبدال زنجان شروع کرده ام. هم پارو می‌زنم و هم تمرینات هوازی و ارگو را انجام می‌دهم.

او با اشاره به عملکرد خود افزود: چهار ماه بود که روی آب پارو نزده بودم، اما خدا را شکر آمادگی ام بد نبود، زیرا در خانه هر روز با دستگاه شبیه ساز قایقرانی تمرین می‌کردم. اکنون موضوع مهم استقامت جسمانی است که از این لحاظ آنچنان تفاوتی نداشتم. از نظر من با یک ماه تمرین پر فشار به سطح خوب آمادگی جسمانی می‌رسم.

نوروزی ادامه داد: واقعا دلتنگ قایقرانی بودم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی شود که تا این حد از قایقرانی دور شوم و اردو‌های تیم ملی لغو شود. بابت این موضوع حس بدی داشتم و برای من سخت بود.

عضو تیم ملی قایقرانی گفت: قبل از تعطیلی اردو‌ها و لغو مسابقات برای رقابت‌های قایقرانی آمادگی لازم را داشتم و برای کسب سهمیه المپیک هر روز تمرینات پرفشار زیادی را انجام می‌دادم. با این اتفاق از لحاظ روحی به من و ملی پوشان دیگر لطمه وارد شد.

او ادامه داد: طبق برنامه‌ای که مربی تیم در اختیار من و دیگر ملی پوشان قرار می‌دهد تمرین می‌کنم. در طول هفته چهار روز تمرین با پارو دارم و تمرینات بدنسازی، دو و ارگو را نیز انجام می‌دهم.

نوروزی گفت:، چون قایقی که با آن مسابقه می‌دهم ۲ نفره است برای حضور در مسابقات علاوه بر آمادگی خودم، باید هم تیمی من هم آمادگی خوبی داشته باشد. نتایج مسابقات به شرایط عملکرد من به تنهایی بستگی ندارد. با حمایت فدراسیون قایقرانی و برگزاری اردو‌های پرفشار می‌توانیم به اوج آمادگی برگردیم و شانس کسب سهمیه المپیک را پیدا کنیم. اکنون برخی از قایقرانان که در تهران ساکن هستند در دریاچه آزادی زیر نظر مربی تیم ملی روئینگ بانوان تمرین می‌کنند و این یک امتیاز مثبت برای آن‌ها است.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار