سمیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

هیچ کدام از تست‌های تشخیص بالینی کرونا ایده‌آل نیست

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: درحال حاضر هیچ کدام از تست‌های تشخیص بالینی بیماری کرونا ایده‌آل نبوده و هرکدام دارای درصد خطا است.

سیامک سمیعی مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به درستی تست‌های تشخیص بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر با بررسی روش های مختلف به این نتیجه دست یافتیم که تست های سلولوژی به جز در موارد سرواپیدمیولوژی، مورد تائید وزارات بهداشت نیست و بهترین روش تشخیص بیماری کرونا تست های  PCR  است.

او ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که در حال حاضر هیچ کدام از تست های تشخیص بالینی بیماری کرونا ایده ال نبوده و هرکدام دارای یک درصد خطایی است.

سمیعی با اشاره به لزوم نظارت معاونت درمان دانشگاه ها بر همکاری استارتاپ‌ها، بیان کرد: ما به مدیران این حوزه پیشنهاداتی در زمینه ضوابط نمونه گیری خارج از بیمارستان ها توسط آزمایشگاه های سراسر کشور داده شده است.

 مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر تست های سرولوژی برای تشخیص بیماری کرونا مستلزم در دسترس قرار گرفتن کیت های معتبر است که باید تاییدیه استفاده از سازمان غذا و دارو را داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


او گفت: یکی از پیشنهادات ما این است که  تعیین و ابلاغ ضوابط نمونه گیری خارج از آزمایشگاه ها باید با نظارت معاونت درمان دانشگاه  های علوم پزشکی انجام شود.  همکاری استارتاپ‌ها برای تولید کیت های تشخیصی و فعالیت آزمایشگاه ها همگی تحت نظارت معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور باید باشد.

سمیعی یاد آوری کرد: سازمان جهانی بهداشت استفاده از کیت های تشخیصی  رپید تست را  برای تشخیص بیماری کرونا در افراد توصیه نمی‌کند و علت آن این است که   افراد حامل ویروس در سیر عفونت می توانند نتایج مثبت و منفی آنتی بادی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار