ضرورت ایجاد هنرستان فرش در شهرستان هریس

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت ایجاد هنرستان فرش در شهرستان هریس تاکید کرد.

ضرورت ایجاد هنرستان فرش در شهرستان هریسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در نشست بررسی مشکلات شهرستان هریس با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در صنعت فرش گفت: اگر پشتوانه علمی در زمینه فرش نباشد امکان توسعه و بازاریابی نیست و در این زمینه ایجاد هنرستان فرش برای جذب دانش آموزان به این حرفه و جلوگیری از رکود این صنعت در شهرستان هریس از ضروریات است.


او  با بیان اینکه برای توسعه صنعت فرش هریس باید سرمایه گذار جذب شود آمادگی مدیریت استان را برای راه اندازی محلی برای عرضه تولیدات روستایی از جمله فرش در این شهرستان اعلام کرد.


رحمتی مکان یابی برای ایجاد شهرکی برای ارائه تولیدات خانگی، عرضه فروشگاهی تحت عنوان بازارچه کارگاهی برای تولید و عرضه فطیر، فرش و تولیدات لبنی را مهمترین عوامل در رونق اقتصاد و گردشگری شهرستان هریس برشمرد.


او همچنین ضمن انتقاد از سیاست دولت در احداث شهرک‌های صنعتی درجوار شهر‌های بزرگ که موجب افزایش مهاجرت به آن شهر‌ها شده است خواستار توجه به صنایع بومی و احیای مجدد آن‌ها شد.


نیرومند مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در این جلسه از طرح ایجاد ناحیه صنعتی خواجه در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار خبر داد و گفت: این ناحیه صنعتی در مرحله استعلامات است و در صورت اتمام مراحل اداری احداث خواهد شد.


علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۹۷ درصد مردم شهرستان هریس از لحاظ زیرساخت‌های مواصلاتی دسترسی به راه دارند از شروع آسفالت ریزی محور هریس به مشکین شهر در آینده نزدیک خبر داد.


علیرضا قوچی معاون میراث فرهنگی استان نیز با اشاره به واگذاری اماکن آثار تاریخی شهرستان هریس به بخش خصوصی گفت: کاروانسرای گویجه بیل در حال واگذاری به بخش خصوصی است و در صورت تامین اعتبار مرکز اطلاع رسانی هریس، حمام تاریخی سرای، منطقه گردشگری ساپلاق هریس و تپه باستانی دوزده باغیر زرنق بعد از تکمیل به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.


علیرضا خاکپور فرماندار هریس هم خواستار تکمیل و اتمام نواقصات جاده گردشگری هریس به مشکین شهر و تعریض پل آخمرلو، احداث شهرک صنعتی هریس و احیای منطقه گردشگری مقصودلو، روستای شیران، تپه دوزده باغیر شهرزرنق شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار