زوجین سرآغاز زندگی خود را با اهدای خون آغاز کنند

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه، از همه زوجینی اقدام به ازدواج می‌کنند خواست با اهدای خون زندگی را به دیگران ببخشند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پژمان صالحی‌فر مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت : امروز روز بسیار مبارکی است، سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)؛ که به اسم روز ازدواج نامگذاری شده است، ازدواج سرآغاز یک زندگی است و بر همین پایه اهدای زندگی در این روز با اهدای خون می‌تواند پشتوانه خوبی برای دوام و بقای زندگی باشد.

او گفت : بر این اساس سازمان انتقال خون با توجه به کاهش ذخایر خونی که در کشور وجود دارد اقدام به برگزاری طرحی کرده که در این طرح از زوج‌های جوان خواسته شده که در سرآغاز زندگی برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه، از همه زوجینی که در این ایام اقدام به ازدواج می‌کنند خواست که با اهدای یک یا دو واحد خون زندگی را به دیگران ببخشند و سرآغاز زندگی را با یک کار خیر و یک فرهنگ بسیار خوب آغاز کنند.

او با بیان اینکه اوضاع ذخایر خونی استان اصلا خوب نیست، ادامه داد: ذخایر خونی ما به کمترین حد ممکن از زمان شروع کرونا رسیده است.

صالحی‌فر با بیان اینکه ذخیره خون برای تمامی گرو‌های خونی در این پایگاه بسیار کم شده است، گفت: به دلیل گرمای تابستان و شیوع بیماری کرونا تعداد مراجعه اهدا کنندگان خون بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز است و با توجه به جمعیت بیماران خاص در استان و حوادث غیرقابل پیش‌بینی جاده‌ای، ادامه این روند نگران کننده است.

او افزود: ذخایر خونی در برخی از گروه‌های خونی به خصوص گروه‌های منفی استان به حد یک روز است و این وضعیت را نگران کننده می‌کند، امیدواریم مردم به کمک بیماران بیایند و نیاز آن‌ها را برطرف کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار