چهارهزار و ۴۰ هکتار باغ در لرستان در ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری بهره برداری می شود

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طرح احداث چهار هزار و ۴۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده استان طی سال ۹۶ تاکنون انجام شده وفردا پنجشنیه از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری رسما بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طرح احداث چهار هزار و ۴۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده استان طی سال ۹۶ تاکنون انجام شده وفردا پنجشنیه از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری رسما بهره برداری می‌شود.

احمدرضا احمدوند افزود: ۱۵۲ هکتار از این سطح مربوط به صنایع دفاع دورود است که چاله کنی و تامین نهال آن توسط جهاد کشاورزی انجام شده و آیین بهره برداری همزمان نیز به صورت پایلوت در این منطقه برگزار می‌شود.

او اظهار داشت: برای احداث هر هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده ۱۴ میلیون تومان هزینه شده و به طور متوسط در هر سه هکتار یک فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان پیش بینی تولید این میزان باغ را ۲ هزار و ۲۰ تن برشمرد و گفت: در مجموع ۵۶۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با اشتغالزایی یکهزار و ۳۴۶ نفر برای این طرح‌ها هزینه شده و ارزش افزوده تولید در این مناطق نیز یکهزار و ۱۰ میلیارد ریال می‌باشد.

به گفته احمدوند تا پیش از سال ۹۶ طرح‌های ناچیزی در خصوص توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده اجرا شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.