تصمیم نهایی برای برگزاری اربعین اتخاد نشده است

سرکنسول ایران در بصره گفت: هنوز دو کشور عراق و ایران برای برگزاری اربعین تصمیم نهایی نگرفته‌اند و هر دو کشور در این رابطه دچار تردید هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،احمد سیاهپوش سرکنسول ایران در بصره  دیروز در حاشیه نشست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با استاندار ذی قار عراق در خرمشهر در جمع خبرنگاران، گفت: آمادگی در کشورها برای برگزاری اربعین در صورت رفع مشکل کرونا و موانع وجود دارد.

او با بیان اینکه تمایل برای برگزاری مانور اربعین وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه مانور اربعین پیوند میان دو امت است، به دنبال این هستیم که در صورت رفع مشکل کرونا در قالب کاروان‌های زیارتی زیارت اربعین انجام شود.

سرکنسول ایران در بصره ادامه داد: تلاش می‌شود هر دو کشور موارد بهداشتی لازم را در مورد بحث ویروس کرونا رعایت کنند و در صورت رعایت موارد و برطرف شدن مشکلات، زیارت انجام شود که برای عملی شدن این امر مردم باید موارد را رعایت کنند و وزارت بهداشت نیز توصیه‌های بسیاری در این خصوص دارد.

سیاهپوش  در ادامه گفت: اگر  هم به این نتیجه رسیده شد که زیرساخت‌های پزشکی عراق پاسخگوی اربعین نیست، زیارت اربعین برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.