تشکیل بیش از ۲۰۰۰ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی لرستان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت لرستان از تشکیل ۲ هزار و ۱۵۱پرونده تخلف واحد‌های صنفی خبر داد و گفت: کالای موجود در انبار‌های ثبت‌نشده در سامانه جامع انبار‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در حکم کالای احتکار و قاچاق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت لرستان از تشکیل ۲ هزار و ۱۵۱پرونده تخلف واحد‌های صنفی خبر داد و گفت: کالای موجود در انبار‌های ثبت‌نشده در سامانه جامع انبار‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در حکم کالای احتکار و قاچاق است.
فریبرز حسامی با اشاره به نظارت جدی سازمان صمت بر واحد‌های صنفی در استان اظهار داشت: طی ۴ ماهه اول امسال ۳۹ هزار و ۳۸۹ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در استان انجام شد که در این راستا دو هزار و ۱۵۱ پرونده به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

او افزود: بازرسی از واحد‌های صنفی طی ۴ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته علی‌رغم اینکه به دلیل شیوع کرونا محدودیت‌های عرضه و تعطیلی واحد‌های صنفی را داشته‌ایم ۴۲ درصد افزایش داشته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه بیشترین مورد تخلف واحد‌های صنفی امتناع از عرضه کالا و عدم درج قیمت است عنوان کرد: طی چهار ماهه اول امسال تخلفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته، بیشترین پرونده تخلفات مربوط به عدم درج قیمت، گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عرضه خارج از شبکه، قاچاق کالا و همچنین امتناع از عرضه کالا بوده است.

او بیان کرد: از مجموع بازرسی‌های انجام شده طی چهار ماهه اول امسال دو هزار و ۲۲۰ مورد بازرسی با تشکیل ۴۴۱ پرونده در قالب گشت مشترک با همکاری جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، شرکت غله، اداره اماکن نیروی انتظامی، استاندارد، شرکت نفت و اتاق اصناف به ارزش ۶۷ میلیارد ریال بوده است.

حسامی در رابطه با بازرسی‌های مربوط به قاچاق کالا گفت: طی ۴ ماهه اول امسال علی‌رغم تعطیلی ۴۵ روزه سطح عرضه به دلیل شیوع کرونا ۵۶۰ بازرسی انجام شده که در همین راستا ۳۱ پرونده به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال بوده است.

او تصریح کرد: در حوزه آرد و نان طی چهار ماهه اول امسال شش هزار و ۲۶۰ مورد بازرسی از صنفی و صنعتی منجر به تشکیل ۳۴۷ پرونده به ارزش بیش از دو میلیارد ریال شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد ۳۱ درصد بازرسی‌ها، ۱۲ درصد رشد تشکیل پرونده و ۸۲ درصد ارزش ریالی افزایش داشته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطر نشان کرد: عمده تخلفات در حوزه آرد و نان در مسائلی نظیر کم‌فروشی، تقلب و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح صنفی و بیشترین تخلف این حوزه در سطح کارخانجات عرضه خارج از شبکه بوده است.

او  اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ارز متاسفانه شاهد عدم عرضه کالا توسط افراد سودجو هستیم در همین راستا جهت جلوگیری از عدم عرضه کالا توسط افراد سودجو به بهانه گران شدن کالا هر انبار نگهداری کالایی که در سامانه جامع انبار‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده باشد به منزله احتکار و قاچاق بوده و براساس قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

حسامی افزود: از تمامی مردم تقاضا داریم با دیدن هرگونه تخلف در سطح واحد‌های صنفی و امتناع از عرضه کالا با شماره ۱۲۴ تماس و تخلفات را گزارش دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.